- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.09.2019, 10:51)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Curentul vegan trece din bucătărie în şifonier
Curentul vegan face un pas important, ieşind din bucătărie şi intrând în lumea modei, a hainelor, încălţămintei şi accesoriilor, relatează BBC.
2285 afișări
Curentul vegan trece din bucătărie în şifonier
Haine şi accesorii etichetate drept lipsite de piele de vacă sau orice alte produse de origine animală sunt lansate de retaileri precum Marks & Spencer, Zara şi New Look.
Există blanuri „vegane”, curele „vegane” din plastic şi iută, precum şi încălţăminte fabricată din scoarţă de copac, cauciuc natural şi fibră de nucă de cocos, etichetată „vegană”.
Cercetătorii companiei Mintel spun, în ultimul lor raport despre modă şi durabilitate, că tendinţa trece din bucătărie în dulap, bunăstarea animalelor ajungând în fruntea unei listei de probleme pe care oamenii spun le au în vedere înainte de a cumpăra haine, 42% apreciind-o importantă pentru ei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
Memorandum de cooperare în domeniul energiei nucleare, semnat de România şi Coreea de Sud
-
Gruparea Hamas ia în calcul depunerea armelor. Care este condiţia pentru ca acest lucru să se întâmple
-
Războiul din Ucraina, ziua 792. Zelenski avertizează că Rusia plănuieşte să perturbe summitul de pace de la Elveţia / SUA confirmă că au trimis rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Mintel cred că în 2019 va fi înregistrat un boom în colecţiile de încălţăminte fără piele naturală, cumpărători de toate vârstele spunând că vor cumpăra încălţăminte etichetată „vegan”.
Pe lângă faptul că este la modă şi mult mai atrăgătoare decât eticheta „piele sintetică”, eticheta „vegan” oferă o distincţie importantă suplimentară, spun specialiştii, care atrag atenţia că întregul produs ar trebuie să fie vegan, inclusiv adezivul pantofului sau substanţele folosite pentru finisare.
Designerul Stella McCartney, un pionier în domeniu a trecut de la pielea şi blana vegană şi explorează acum un înlocuitor de piele făcut din ciuperci sau încearcă să înlocuiască mătasea cu proteine de drojdie.
În zona mai ieftină a pieţei, unde tendinţa a decolat, unele branduri mari transformă deja cererea pentru moda vegană în vânzări. Dr Martens, furnizor de cizme şi ghete, a cunoscut o creştere de 300% a vânzărilor versiunilor vegane a produselor sale în ultimul an. Lansate chiar în 2011, produsele vegane sunt fabricate dintr-o combinaţie de poliester şi poliuretan. După creşterea rapidă de anul trecut, cizmele vegane au reprezentat 4% din toate perechile vândute.
În total, în 2018 erau 119 produse vegane, îar în acest an numărul a explodat la 1.956.
Aceste produse vin cu un cost suplimentar pentru consumatori. Produsele vegane Doc Martens costă la fel ca originalele din piele. Lanţul de magazine New Look vinde pantofi sau genţi de laptop vegane la preţuri comparabile cu celelalte produse ale sale.
În trecut, produsele „etice” erau poziţionate în zona premium, dar, pe de altă parte, o geantă „cu aspect de piele” ar fi costat jumătate din preţul real. Care ar trebui să fie preţul produselor vegane?
Preţurile similare sunt justificate, spun specialiştii, deoarece costul materialelor este o mică parte din costul total, iar costurile de producţie nu sunt mai mici pentru produsele vegane.
O altă întrebare este cât de etică este această categorie nouă. Este vorba de durabilitate, de tehnicile de producţie, de impactul asupra creşterii culturilor, de poluare, biodegradabilitate şi reciclabilitate, fără a menţiona grija pentru persoanele care fabrică produsele, indiferent de materialele componente.
Unele companii, spun analiştii, „îmbracă” articole folosind eticheta vegană pentru a face produsele să pară mult mai ecologice şi etice decât sunt acestea în realitate.
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Semn de criză? O proprietate evaluată la un MILIARD de dolari, vândută cu 100.000 de dolari | VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Zanni este câștigătorul Survivor 2024?! Cum s-a dat de gol, după ce s-a întors din Republica Dominicană
CANCAN.RO
Gestul bizar pe care Prințesa Kate Middleton îl face NOAPTEA, pe întuneric. Prințul William a înlemnit când a văzut-o
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe