Dacia a depăşit Renault, Citroen, Ford şi Opel într-un studiu privind satisfacţia clienţilor germani

Dacia s-a clasat pe poziţia a 13-a într-un studiu privind satisfacţia clienţilor germani, realizat de firma de cercetare JD Power, depăşind mărci precum Renault, Citroen, Ford şi Opel.

63 afișări
Imaginea articolului Dacia a depăşit Renault, Citroen, Ford şi Opel într-un studiu privind satisfacţia clienţilor germani

Dacia a depăşit Renault, Citroen, Ford şi Opel într-un studiu privind satisfacţia clienţilor germani (Imagine: Mediafax Foto)

Studiul a fost efectuat pe internet şi a inclus părerile a 16.200 de persoane care deţin un automobil al mărcii respective de cel puţin doi ani. Cercetarea a cuprins 27 de mărci, prin 113 modele.

Topul satisfacţiei este condus de Daihatsu (843 de puncte din 1.000), Alfa Romeo (835 puncte) şi Mercedes-Benz (835). Pe poziţia a patra s-a situat BMW (834 puncte), iar top cinci a fost încheiat de Audi.

Mărcile Toyota, Mazda, Mini, Skoda şi Honda completează primele zece locuri ale clasamentului.

Poziţiile 11 şi 12, în faţa Dacia, sunt ocupate de Volvo, respectiv Mitsubishi.

Cu 810 puncte din 1.000, cu patru puncte mai puţin decât media generală, Dacia s-a clasat pe poziţia a 13-a, la egalitate cu Volkswagen., dar devansând mărci precum Suzuki, Nissan, Seat, Renault, Citroen, Hyundai, Ford, Kia şi Opel.

Constructorii Peugeot, Fiat, Chevrolet şi smart s-au clasat pe ultimele patru locuri ale topului.

Daihatsu, clasat pe primul loc pentru prima dată de la începerea studiului, în 2002, a punctat mai ales datorită costurilor de întreţinere reduse.

Studiul JD Power notează că există o legătură foarte strânsă între gradul de satisfacţie al clienţilor şi loialitatea faţă de o anumită marcă, deoarece 74% dintre cei intervievaţi au spus că "iau cu siguranţă în calcul" achiziţionarea unui automobil de la acelaşi producător.

Cele 16.200 de persoane au ţinut cont de 67 de criterii, grupate în patru grupe: atracţia pe care o generează maşina (32%) - care include performanţele, design-ul şi confortul -, calitatea şi fiabilitatea (26%), costurile de întreţinere (22%) - grupa care include consumul de carburant, asigurarea şi costurile de service-ul -, iar ultima grupă a fost satisfacţia referitoare la serviciile prestate de dealer (20%).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici