Daimler a lansat pe piaţă primul autovehicul hibrid german

Constructorul de automobile Daimler a lansat pe piaţă primul model de autovehicul hibrid german, la aproape zece ani după liderul mondial în domeniu, Toyota.

35 afișări
Imaginea articolului Daimler a lansat pe piaţă primul autovehicul hibrid german

Daimler a lansat pe piaţă primul autovehicul hibrid german (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Astfel, maşina cea mai bine vândută la nivel mondial, Mercedes-Benz Clasa S, este disponibilă, de vineri, în Europa cu propulsie hibridă, fiind dotată cu două motoare, unul electric şi unul pe carburant convenţional, dar eficient din punct de vedere al consumului.

Modele standard, echipate cu motoare cu litraj mare, sunt considerate printre cele mai poluante maşini de lux ale Mercedes.

"Industria auto germană a dormit timp de mai mulţi ani şi n-a încetat să denigreze hibridele. Dacă s-a trezit, este prea târziu", a afirmat Gerd Lottspiesen, analist la asociaţia ecologică VCD.

Toyota a lansat în urmă cu nouă ani modelul Prius în Europa şi acum patru ani un alt hibrid, de lux, prin intermediul diviziei Lexus, a precizat el.

Automobilele hibrid nu se bucură de aprecierea nemţilor, care preferă modele diesel produse pe plan local. Vânzările de autovehicule cu propulsie mixtă au reprezentat, anul trecut, doar 0,2% din total. Astfel, Toyota, Lexus şi Honda au vândut, anul trecut, 6.500 de maşini hibrid în Germania.

Pentru comparaţie, Toyota a comercializat 22.000 de autovehicule Prius în Franţa, de la lansarea modelului, faţă de 17.000 în Germania, potrivit datelor constructorului auto nipon.

Producătorul german de automobile Porsche a promis că va lansa în al doilea semestru al 2010 autovehiculul hibrid Cayenne 4X4. În acest an, BMW va prezenta, de asemenea, o berlină Seria 7 cu motorizare mixtă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici