- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (16.04.2015, 13:50)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Danone schimbă la faţă 25% din piaţa de iaurturi, prin noi tehnologii
Producătorul de lactate Danone România investeşte 10 milioane lei (circa 2,3 milioane euro) în noi tehnologii la fabrica din Bucureşti, care va avea ca rezultat relansarea produselor în ambalaje noi, această schimbare urmând să se reflecte în 50% din portofoliu şi 25% din piaţă.
1156 afișări
Danone schimbă la faţă 25% din piaţa de iaurturi, prin noi tehnologii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Ne-am hotărât să schimbăm jocul, investim în tehnologii care vor schimba jumătate din produsele companiei şi 25% din piaţa de lactate (...) Această tehnologie (KISS - keep it simple and safe) există în Europa (Franţa, Spania) de trei ani. Am văzut această oportunitate şi am adus-o în România, pentru prima oară în Europa de Est. (...) Investiţiile în această tehnologie ne vor servi şi la creşterea exporturilor în următorii ani", a declarat, joi, Dieter Schulz, director general al Danone pentru Europa de Sud-Est.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Expert: Bolile transmise de ţânţari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
-
Veneţia introduce o taxă de intrare de 5 euro începând de joi
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
Schimbarea nu este doar de ambalaj, ci şi în reţetele iaurturilor, noile produse urmând să fie disponibile pe rafturi din luna mai.
"Diferenţierea la raft ne va da un avantaj competiţional. Am aşteptări mari de la această relansare", a arătat Schulz.
El spune că România nu este o piaţă mare ca dimensiune, dar este mare ca oportunitate de creştere.
"În România consumul este 6-7 kilograme de iaurt pe an, în timp ce în Polonia şi Ungaria este dublu, iar în statele dezvoltate, precum Franţa şi Germania, este de 24-25 kilograme pe an", a explicat Schulz.
În ceea ce priveşte exporturile, directorul Danone spune că ponderea acestora a crescut de la 12% la 15% anul trecut, iar ţările de livrare sunt Ungaria, Franţa, Belgia, Polonia, Marea Britanie, Grecia, Bulgaria, Republica Moldova şi ţările din zona Mării Adriatice.
Anul trecut, piaţa de iaurturi din România a înregistrat al doilea an de stagnare în valoare şi o scădere în volum.
Schulz este de părere că reducerea TVA la alimente, de la 24% la 9%, de la 1 iunie, este binevenită şi ar trebui să ajute la creşterea consumului, multe dintre produsele de bază urmând să devină mai accesibile.
"Am avut un început de an bun. Sentimentul consumatorilor este mai pozitiv, şi ca urmare a măsurilor care au fost anunţate (reducerea TVA - n.r.). Anul acesta va fi un an mai bun pentru România şi pentru sectorul FMCG", a arătat Schulz.
Potrivit Danone, care citează datele Nielsen, 50% din piaţă este reprezentat de iaurtul alb, 27% de cel cu fructe, 17% de produsele pentru sănătate activă şi 5% de iaurturile pentru copii.
Creşteri semnficative au fost înregistrate de iaurtul grecesc (+114%), cel pentru copii (+28%) şi iaurtul cu fructe (+5%).
Danone este lider pe piaţa iaurturilor, cu o cotă de 50% din piaţă, următorii trei competitori având cote de 14%, 13% şi 6%.
Compania nu a dezvăluit rezultatele financiare pentru 2014. În 2013, producătorul de lactate a înregistrat anul trecut venituri de 481 milioane lei (109 milioane euro), în scădere cu 5% comparativ cu anul anterior.
"Anul trecut am făcut modificări de strategie, ne-am focusat pe simplificarea şi eficietizarea portofoliului de produse", a menţionat Schulz.
Compania a investit în 2014, jumătate de milion de euro în partea industrială şi câteva milioane într-un sistem IT performant.
Din 1999 până în prezent, Danone a investit în operaţiunile sale din România 340 milioane de lei. Compania are peste 500 de angajaţi.
Din 2013, România este sediul central al zonei Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările din zona Mării Adriatice şi care deserveşte o piaţă de peste 60 de milioane de consumatori.
Printre cei mai importanţi producători de lactate din România se numără, alături de Danone, Albalact, Friesland Câmpina, Covalact şi Dorna Lactate.
Compania Danone România face parte din grupul francez Danone, prezent în 120 de ţări, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, deţinând locul 1 în lume în fabricaţia de produse lactate proaspete.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe