Dezvoltarea Internetului pune în pericol o gamă tot mai largă de companii, de la Wal-Mart la Intel

Dezvoltarea Internetului, care a lovit într-o primă fază publisherii de ziare, casele de discuri şi agenţiile de turism, prin apariţia alternativelor online gratuite, pune acum în pericol o gamă mai largă de companii, de la Wal-Mart la Intel şi Siemens, care se confruntă cu dileme similare.

327 afișări
Imaginea articolului Dezvoltarea Internetului pune în pericol o gamă tot mai largă de companii, de la Wal-Mart la Intel

Dezvoltarea Internetului pune în pericol o gamă tot mai largă de companii, de la Wal-Mart la Intel (Imagine: Shutterstock)

Impactul tehnologiei asupra afacerilor tradiţionale şi ce fac companiile pentru a fi pregătite să îi facă faţă este în atenţia multor participanţi la Forumul Economic Mondial de la Davos, relatează Bloomberg.

"Când te întâlneşti cu directorii generali de companii nu auzi decât faptul că tehnologia progresează de trei-cinci ori mai rapid decât managementul. Nu ştiu dacă să fiu entuziasmat sau paranoic. Înseamnă că poţi face lucruri noi, dar şi că pot apărea noi concurenţi, de nicăieri", a spus Dominic Barton, director general al companiei de consultanţă McKinsey.

Între participanţii la sesiune s-au aflat directorul general al Qualcomm, Paul Jacobs, şi şeful Wal-Mart, Doug McMillon, ei discutând despre cum pot influenţa inovaţiile piaţa globală, în acest an.

Anul trecut au apărut o serie de ştiri proaste pentru marile corporaţii, chiar dacă a început redresarea în SUA şi Europa.

În luna noiembrie, Wal-Mart a redus estimarea referitoare la profitul annual, pentru a doua oară de la jumătatea lui 2013, în condiţiile în care Amazon.com îşi extinde oferta online de retail.

Wal-Mart îşi îmbunătăţeaşte serviciile online utilizând actuala reţea de distribuţie şi construind mari centre. Retailerul a înfiinţat în Silicon Valley un centru pentru comerţ online, cu circa 2.500 de angajaţi în întreaga lume.

Intel, cel mai mare producător de cipuri la nivel mondial, anticipează o stagnare a vânzărilor în 2014, piaţa semiconductorilor destinaţi tabletelor şi smartphone-urilor fiind dominată de companii mai mici, ca ARM Holdings.

Siemens a abandonat ţinta de profitabilitate şi a început să îşi reorganizeze structura, din cauza scăderii performanţelor diviziilor de infrastructură şi industrie.

"Digitalizarea şi software-ul au un rol tot mai important pe pieţele tradiţionale de hardware. Asta înseamnă că apar oportunităţi în multe sectoare, pentru noii-veniţi", a declarat directorul general al Siemens, Josef Kaeser.

Pentru Siemens, provocarea este să se menţină înaintea unor firme specializate în software, care intră în industrii ca echipamentele energetice.

Google a anunţat în această lună achiziţia companiei star-up Nest Lab, producătoare de termostate inteligente şi detectoare de fum pentru locuinţe, pentru 3,2 miliarde de dolari.

Siemens concurează şi cu companii precum Samsung Electronics, pe piaţa echipamentelor medicale.

La fel ca Google, multe companii recurg la preluări pentru a evita să le fie perturbate activităţile, în special în domeniul telecomunicaţiilor, media şi tehnologiei.

Cea mai mare dintre aceste tranzacţii a fost cea prin care Verizon Communications preia participaţia Vodafone Group la compania lor mixtă wireless, pentru 130 de miliarde de dolari, reflectând potenţialul tehnologiei mobile 4G.

O altă tranzacţie majoră este fuziunea de 30 de miliarde de dolari între Publicis şăi Omnicom Group, care va crea cea mai mare agenţie de publicitate din lume. Motivul parţial al tranzacţiei a fost să împiedice companii din Silicon Valley ca Google şi Facebook să înlocuiască industria tradiţională de publicitate.

Modelele de afaceri tehnologice încep să ocupe o parte tot mai mare din topul Fortune 500, a arătat Neil Rimer, partener la firma Index Ventures.

De exemplu, industria imprimantelor 3D ar putea duce la reducerea cererii pentru bunuri fabricate tradiţional.

Vânzările industriei de imprimare 3D se vor apropia de 6 miliarde de dolari până în 2017, comparativ cu 2,2 miliarde dolari în 2012, potrivit companiei de consultanţă Wohlers Associates.

Imprimantele 3D ar putea reprezenta un pericol şi pentru furnizorii de componente auto şi aerospaţiale, dacă producătorii vor opta să le fabrice chiar ei, utilizând această tehnologie.

Şi industria financiară este afectată, din cauza noilor modele de plăţi şi de împrumut. De exemplu, Alibaba Group Holding, cea mai mare companie de comerţ online din China, a început să acorde credite companiilor mici şi mijlocii.

În aceste condiţii, Intel face eforturi mari să găsească un nou model de afaceri, în condiţiile scăderii din ultimii trei ani a cererii pentru PC-uri, şi a angajat un fost director al Apple să conducă divizia de dispozitive noi.

Riscurile sunt pe cale să crească odată ce aşa-numita generaţie a mileniului, care a crescut cu Facebook şi YouTube, va intra pe piaţa muncii şi va cere o tehnologie mai bună şi mai rapidă, a arătat Marcus Weldon, director pentru tehnologie la Alcatel-Lucent.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici