EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, afirmă ministrul de resort, Elena Udrea.

128 afișări
Imaginea articolului EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului

EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

R: Ce legătură are CSOP cu proiectul de brand?

E.U: CSOP a lucrat pentru TNS, pentru ceea ce a însemnat un sondaj pe piaţa din România. Compania a lucrat cu firme originare din celelalte ţări sondate şi era firesc să fie aşa, pentru că nu puteau să desfăşoare ei atâta logistică în fiecare din ţările respective. Nu cunosc mai multe detalii şi cred că este un subiect artificial, fiind vorba de o relaţie comercială între două companii, în care ministerul nu are niciun amestec.

R: Ce va face în perioada imediat următoare Ministerul Dezvoltării şi Turismului pentru promovarea României ca destinaţie turistică?

E.U.:După cum am mai spus, cel mai important lucru este să ne ocupăm de dezvoltarea celor 6 produse turistice competitive pe piaţa internaţională şi de promovare a României ca destinaţie turistică. Sunt conştientă că avem foarte mult de lucru şi am auzit şi multe discuţii referitoare la ceea ce avem de oferit şi cât de pregătiţi suntem pentru turişti străini. Încă de anul trecut, pentru prima dată după revoluţie, Ministerul Turismului a finanţat proiecte de dezvoltare a infrastructurii turistice. O facem şi în acest an, o vom face şi la anul. În fiecare an, cuprindem în bugetul ministerului şi aprobăm prin Hotărâre de guvern, o listă de investiţii în turism. În acelaşi timp, interesul autorităţilor publice locale pentru aceste investiţii este tot mai mare, sunt conştienţi de importanţa lor şi alocă sume importante pentru ele. Având în coordonare din acest an un minister cu competenţe mai largi decât era fostul Minister al Turismului, am putut să dau o nouă orientare investiţiilor în infrastructură, punând accentul pe lucrări în zonele cu potenţial turistic. Nu se întâmplă nimic spectaculos peste noapte, important este să punem cu toţii umărul la schimbarea pe care ne-o dorim.

R: Are România cu adevărat nevoie de un brand în turism?

E.U.: În primul rând trebuie clarificate nişte lucruri; nu este vorba despre un nou brand, ci despre singurul brand de turism care s-a făcut pentru România. Ceea ce a fost anul trecut, căci ştiu că acolo este disputa, nu a fost o campanie de brand; Land of choice nu a fost un brand ci un slogan de campanie. Sloganul este mesajul sub care se desfăşoara o campanie. O ţară poate derula în acelaşi an mai multe campanii de promovare, vezi Turist în Romania, Land of choice, pot exista campanii diferite în funcţie de produsul turistic promovat. Brandul reprezintă o serie de valori, atribute, avantaje competitive ale unei ţări rezumate printr-un slogan şi o imagine. Sloganul şi vizualul prezentat are rolul de a crea în mintea turistului o asociere între imagine şi ceea ce reprezintă România, adică : autenticitate, cultura unică, spiritualitate, explorare, natură, amabilitate. Peste 5 ani cu aceste valori ne dorim să fie asociată România. Revenind la necesitate, oricine lucrează în vânzări şi marketing ştie că nu poţi să vinzi fără promovare şi în acelaşi timp nu poţi să promovezi haotic, fără unitate de mesaj, unitate vizuală şi acţiune targhetată. Acum, pe lângă brand, avem şi o linie directoare pentru strategia de comunicare. Partea complexă, cea a promovării, abia acum urmează şi o vom face conform recomandărilor specialiştilor, într-un demers coerent şi folosind cele mai noi canale de comunicare. Este un lucru extraordinar că în această perioadă de restricţii bugetare putem folosi fonduri europene nerambursabile pentru promovarea turismului în anii următori.

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici