EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, afirmă ministrul de resort, Elena Udrea.

128 afișări
Imaginea articolului EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului

EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

R: Consideraţi brandul actual un brand reprezentativ pentru turismul românesc?

E.U.: Brandul a fost stabilit în conformitate cu toate regulile şi normele ştiinţifice din domeniu, luând în considereare starea de fapt actuală. Din cercetare reiese că avem puncte tari dar şi puncte slabe, iar brandul nu face decât să se concentreze spre ceea ce poate fi dezvoltat şi folosit din punct de vedere turistic. Pentru realizarea brandului, TNS a făcut o cercetare amplă de piaţă. Cercetarea a fost făcută pe două direcţii, una calitativă şi una cantitativă, ambele direcţii studiind toate cele 8 ţări sursă (Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franţa, Ungaria) şi România. Avantajele competitive ale României sunt: natura şi peisaje neatinse (lanţul Carpaţilor, Delta Dunării), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO, istorie cu elemente latine şi bizantine), autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă (tradiţii bine păstrate) şi aceste lucruri au stat la baza conceptului de brand. Tonul general al vizualului este în deplin acord cu rezultatele cercetărilor, cu poziţionarea stabilită pentru România şi cu atributele care definesc brandul de turism: culori verzi, naturale; forme organice ale literelor, liniile curbe, simbolistica.

R: Cum justificaţi costurile la care s-a ajuns pentru acest brand?

E.U.: Trebuie subliniat că valoarea proiectului nu se reflectă doar în conceptul grafic, aşa cum este greşit prezentat uneori, ci dimpotrivă, el este doar vârful aisbergului, ceea ce stă în spatele lui este cu adevărat valoros şi util. Conceptul a fost dezvoltat pe baza unei foarte ample şi temeinice cercetări care a scos în evidenţă direcţiile de urmat pentru dezvoltarea turismului românesc şi le-a legat într-o idee coerentă. S-a făcut cercetare cantitativă şi calitativă (90 interviuri (30 în România, 60 în alte ţări), 2 focus grupuri (unde s-au confruntat primele concluzii cu anumiţi membrii ai branding council), 5 workshop-uri cu echipa de proiect, 3 branding council-uri, şi o excursie de 4 zile şi cantinativ: 10.800 de interviuri telefonice pentru 8 ţări +România). După cercetare s-au stabilit avantajele competitive, poziţionarea pe piaţă, liniile directoare de comunicare a brandului şi în final partea de creaţie a logoului şi sloganului. Aşadar, munca a fost complexă şi evident costisitoare, iar din costurile totale, sub 100.000 de euro reprezintă partea de creaţie.

R: Care este situaţia domeniilor de internet aferente sloganului?

E.U: Aşa cum am mai spus, domeniile sunt înregistrate şi achiziţionate prin firme de hosting, exclusiv pentru folosinţa MDRT.

R: Există în acest moment acorduri de promovare a produselor turistice sub noul brand? Cum comentaţi prezentarea brandului la meciurile de fotbal şi pe clădiri importante din Bucureşti?

E.U.: Orice agent economic care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar în anumite condiţii. Până acum, foarte mulţi agenţi economici s-au arătat interesaţi de acest lucru şi în foarte scurt timp veţi vedea logoul pe etichetele multor produse, semn că agenţii economici au înţeles importanţa acestui demers. Gândiţi-vă cât de multe produse şi servicii sunt angrenate în industria ospitalităţii şi veţi înţelege de ce sectorul turistic este important în economia generală şi de ce trebuie promovare. Pe noi ne bucură faptul că tot mai multă lume îşi arată sprijinul pentru proiect şi crede în utilitatea lui.

CLIK AICI PENTRU PAGINA 3

Citește mai departe:

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Citește mai departe:

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici