Facebook s-ar putea lista pe bursă

Compania americană Facebook, operatorul celei mai mari reţele de socializare online la nivel mondial, evaluată la câteva miliarde de dolari, s-ar putea lista pe bursa de la New York în următorii câţiva ani.

12 afișări
Imaginea articolului Facebook s-ar putea lista pe bursă

Facebook s-ar putea lista pe bursă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat că speră să poată lista compania, însă evenimentul nu va avea loc "decât în următorii câţiva ani" şi a subliniat că reţeaua de socializare online nu are nevoie imediată de capital.

Zuckerberg, în vârstă de 25 de ani, totodată co-fondator al Facebook, a adăugat că rămâne deschis parteneriatelor şi investiţiilor. Totodată, potrivit şefului Facebook, compania îşi poate atinge obiectivele de afaceri cu baza financiară adecvată, în pofida informaţiilor apărute anterior în presă, care anunţau discuţii pentru obţinerea de finanţări din partea mai multor investitori.

"Dacă apare o investiţie care oferă termeni favorabili, o vom lua în considerare, măcar şi pentru a avea spaţiu de manevră în caz că vom dori mai târziu să facem ceva. Unele discuţii despre care se vorbeşte sunt pur si simplu diverse conversaţii care au avut loc, dar nu este nimic de comentat pe acest subiect", a declarat Zuckerberg.

El a afirmat că Facebook nu se va grăbi către o listare pe bursă, deoarece această operaţiune nu este un obiectiv pentru companie, ci numai un eveniment "pe drumul către adevăratele obiective".

Facebook a fost înfiinţată în urmă cu cinci ani şi a fost evaluată, în 2007, de Microsoft, la 15 miliarde de dolari. Gigantul software a preluat atunci 1,6% din capitalul companiei pentru 240 milioane de dolari.

Blogul de IT TechCrunch a anunţat, marţi, că Facebook a respins o investiţie de 200 milioane de dolari care evalua compania la opt miliarde de dolari.

Facebook are peste 200 de milioane de utilizatori activi, dublu faţă de cifra din august 2008. Reţeaua companiei se numără totodată printre cele mai puternice platforme de foto-sharing din lume, găzduind peste 15 miliarde de fotografii.

Facebook are contracte cu peste 70 dintre cele mai mari companii de publicitate din Statele Unite, potrivit lui Zuckerberg, şi obţine afaceri din ce în ce mai mari pe pieţele internaţionale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici