Financial Times: Producătorii auto europeni avertizează Bruxelles-ul să nu reacţioneze exagerat la scandalul Volkswagen

Producătorii europeni de automobile cer Comisiei Europene, într-o scrisoare, să nu reacţioneze exagerat la scandalul Volkswagen, care pune sub semnul întrebării viitorul automobilelor diesel şi slăbeşte întregul sectorul auto, relatează Financial Times.

2890 afișări
Imaginea articolului Financial Times: Producătorii auto europeni avertizează Bruxelles-ul să nu reacţioneze exagerat la scandalul Volkswagen

Producătorii auto europeni avertizează Bruxelles-ul să nu reacţioneze exagerat la scandalul VW (Imagine: Shutterstock)

În scrisoarea trimisă liderilor UE, Carlos Ghosn, directorul general al alianţei Renault-Nisan şi preşedinte al asociaţiei constroctorilor auto europeni, ACEA, a respins îngrijorările că şi alţi producători s-au angajat în practici de "înşelăciune de mare amploare", la nivelul VW, care a dotat motoarele diesel ale automobilelor cu un soft care reduce nivelul emisiilor poluante în timpul testelor oficiale.

Ghosn a avertizat liderii europeni să nu reacţioneze exagerat la acest scandal, cu noi reglementări care ar putea afecta vânzările de vehicule diesel.

"Toţi producătorii au investit masiv în inovaţii, dezvoltarea de tehnologii diesel avansate care consumă mai puţin carbunrant, reducând astfel nivelul emisiilor", a scris Ghosn în scrisoarea adresată consiliului pentru competitivitate al UE, obţinută de Financial Times.

El a adăugat că producătorii auto au înţeles că scandalul a scos în evidenţă necesitatea de a îmbunătăţi sistemul de testare a automobilelor, dar a avertizat că "trebuie evitate măsurile care pot submina competitivitatea sectorului auto, care reprezintă 12,1 milioane de locuri de muncă în Europa".

Consiliul competitivităţii reuneşte miniştrii statelor membre responsabili cu comerţul, economia şi industria.

O primă versiune a scrisorii, trimisă unei terţe părţi de la Bruxelles, a mers chiar mai departe, părând să sugereze o conspiraţie politică venită din SUA.

"Înţelegem că Statele Unite vor să conteste rolul de lider al producătorilor europeni în tehnologia diesel", potrivit scrisorii.

ACEA a precizat că propoziţia a fost scoasă din versiunea finală a scrisorii pentru că s-a considerat că "poate da naştere la interpretări greşite".

Scrisoarea reprezintă reacţia oficială a industriei auto la criza care afectează VW, cel mai mare producător auto în funcţie de vânzări. În urma scandalului, directorul general al Volkswagen, Martin Winkerton, şi-a demisia, fiind înlocuit de şeful Porsche, Matthias Muller.

Recunoaşterea de către VW că a trişat în timpul testelor de măsurare a emisiilor automobilelor diesel din SUA a scos la iveală impactul noxelor auto asupra calităţii aerului, ridicând semne de întrebare privind viitorul motoarelor diesel.

Producătorii europeni au investit miliarde de euro în dezvoltarea tehnologiei pentru vehiculele de pasageri, pentru a vedea că este respinsă de mari părţi ale lumii. În Europa au loc trei sferturi din vânzările de automobile diesel la nibal global.

"Rămânem dedicaţi să facem progrese serioase în privinţa emisiilor, dar fără să renunţăm la una dintre tehnologiile în care Europa este lider şi care va rămâne esenţială pentru a respectarea ţintelor ambiţioase de reducere a emisiilor de dioxid de carbon până în 2021", afirmă Ghosn în scrisoare.

Ghosn a avertizat că prpducătorii nu vor putea aduce îmbunătăţiri legate de nivelul emisiilor de oxid de nitrogen pentru toate vehiculele produse până cel puţin în septembrie 2019, doi ani după ce Comisia Europeană vrea să introducă teste în condiţii reale de trafic şi un regim mai strict pentru testele de laborator.

Producătorii vor putea totuşi să aducă îmbunătăţirile necesare în cazul noilor modele, până la sfârşitul lui 2017.

Ghosn s-a mai referit şi la schimbările tehnice semnificative pe care producătorii trebuie să le facă pentru a trece testele de poluare în condiţii reale, avertizând că trecerea la vehicule electrice şi hibride necesită timp.

Bas Eickhout, parlamentar european membru în comitetul pentru mediu, a spus că este alarmat de tonul defensiv al scrisorii, părând că producătorii nu au învăţat nimic din scandalul VW.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici