Ford va concura direct cu firme controlate şi finanţate de statul american

Ford, singurul mare constructor auto din SUA care nu a intrat în situaţie de insolvenţă, s-ar putea confrunta cu dificultăţi pe piaţa SUA în urma falimentelor rivalilor Chrysler şi General Motors (GM), care vor fi preluaţi de guvern şi finanţaţi direct de Trezorerie, potrivit Wall Street Journal.

24 afișări
Imaginea articolului Ford va concura direct cu firme controlate şi finanţate de statul american

Directorul general al Ford, Alan Mulally (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

GM şi Chrysler vor obţine investiţii în valoare totală de 62 miliarde de dolari de la Trezorerie în urma procedurilor de faliment declanşate recent.

Cele două companii îşi vor reduce semnificativ datoriile, dar şi reţelele de dealeri, devenind astfel concurenţi mai "agili" odată cu ieşirea din procedurile de faliment, se arată într-o analiză a Wall Street Journal (WSJ).

Totodată, instituţia de credit GMAC, care acordă împrumuturi şi servicii de leasing clienţilor GM şi Chrysler, a obţinut ajutoare de stat de 12,5 miliarde de dolari de la guvernul SUA şi beneficiază de acces la finanţări cu dobânzi apropiate de zero de la Rezerva Federală.

Ford, care a înregistrat pierderi de peste 30 miliarde de dolari din 2006 până în prezent, are datorii de circa 33 de miliarde de dolari, inclusiv obligaţiile către angajaţii pensionaţi, nu beneficiază de sprijin guvernamental pentru propria divizie de credit şi suportă povara unei reţele "umflate" de dealeri, scrie WSJ.

"Falimentul oferă GM şi Chrysler oportunitatea de a se reorganiza rapid. Ford va trebui să lupte pentru a obţine schimbările de care are nevoie", a comentat un analist Credit Suisse specializat pe industria auto.

Directorul general al Ford, Alan Mulally, susţine, pe de altă parte, că grupul american nu se va confrunta cu dezavantaje pe termen lung în urma intervenţiei guvernului pentru reorganizarea rapidă a GM şi Chrysler sub protecţia falimentului. Potrivit unui interviu acordat joi de Mulally, Ford va continua să nu solicite sau să accepte vreun ajutor de la stat.

Ford trece printr-un proces amplu de restructurare, care a început cu trei ani în urmă, după numirea lui Mulally la şefia grupului. Concernul a închis în această perioadă 17 uzine, a concediat 40.000 de angajaţi şi a redus cheltuielile anuale cu peste cinci miliarde de dolari.

Totodată, operaţiunile Ford la nivel mondial sunt reorientate către modele noi de automobile, adaptate cererii din pieţe.

Pe de altă parte, gamele de autoturisme oferite de GM şi Chrysler se regăsesc numai la începutul procesului de restructurare.

Ford a preluat, în 2007, de la statul român, pachetul majoritar de acţiuni la uzina Automobile Craiova şi deţine în prezent peste 95% din capitalul acestei companii. Grupul a programat pentru activităţile din România investiţii de 1,2 miliarde euro, finanţate în cote egale, de câte 600 de milioane de euro, de Banca Europeană pentru Investiţii şi Ford Europa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici