- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Francezi, preocupaţi de deschiderea pieţei pentru companiile române şi bulgare
Principala federaţie patronală franceză din sectorul rutier şi-a exprimat îngrijorarea joi faţă de deschiderea pieţei franceze a transportului de mărfuri pentru întreprinderile române şi bulgare de la 1 ianuarie, în conformitate cu dreptul european.
Francezi, preocupaţi de deschiderea pieţei pentru companiile române şi bulgare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Începând de anul viitor, transportatorii rutieri români şi bulgari vor putea transporta mărfuri dintr-un punct în altul pe teritoriul francez, aşa cum este cazul din 2010 pentru alte companii europene, ceea ce se numeşte cabotaj.
Ei vor fi autorizaţi, după un traseu internaţional cu destinaţia Franţa, să efectueze maximum trei operaţiuni de cabotaj, într-un termen de maximum şapte zile.
Pentru Federaţia Patronală a Transportului Rutier (FNTR), "sosirea transportatorilor români şi bulgari pe piaţa franceză va genera noi tensiuni concurenţiale din cauza costurilor sociale şi fiscale foarte diferite", în general cu mult inferioare celor practicate în Franţa.
ULTIMELE ȘTIRI
-
De ce n-a făcut EPPO apel în dosarul Hideg? Răspuns EPPO pentru Mediafax și Aleph News: „Competența aparține Camerei Permanente care monitorizează cazul”
-
Apariţie rară a lui Nasrallah, liderului Hezbollah. A ieşit din buncăr ca să-şi vadă mama pe patul de spital
-
Macron nu-i dă satisfacţie lui Putin: Nu este încă timpul pentru pace în Ucraina
-
Jihadul Islamic publică imagini cu un ostatic: în următoarele zile vei descoperi adevărul
Organizaţia subliniază într-un comunicat că "deja, în prezent, peste 40 la sută din camioanele care circulă pe teritoriul francez sunt străine".
Pentru a face faţă acestei concurenţe, FNTR a cerut "restaurarea competitivităţii întreprinderilor de transport rutier, în special prin reducerea deficitului de competitivitate cu vecini ca Germania (...) şi printr-o diminuare a costului muncii".
În Franţa, tot timpul de lucru al şoferilor de camion este contabilizat şi plătit, ceea ce nu este cazul în toate ţările europene, aminteşte FNTR pe site-ul său.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO