GfK: Bugetul de cheltuieli creşte, dar consumatorii continuă să se axeze pe prioritizarea achiziţiilor

Climatul general este favorabil consumului, însă cumpărătorii, deşi vor avea un buget de cheltuieli mai mare, se vor axa în continuare pe prioritizarea achiziţiilor, potrivit companiei de cercetare a pieţei GfK.

129 afişări
Imaginea articolului GfK: Bugetul de cheltuieli creşte, dar consumatorii continuă să se axeze pe prioritizarea achiziţiilor

GfK: Bugetul de cheltuieli creşte, dar consumatorii continuă să se axeze pe prioritizarea achiziţiilor (Imagine: Shutterstock)

"Climatul este favorabil pentru consum. Venitul extra pe gospodărie are şanse mai mari să fie cheltuit, decât să fie destinat economisirii. Chiar şi cu un buget de cheltuieli mai mare, consumatorii vor continua să se concentreze pe strategii de prioritizare a achiziţiilor pentru a exploata la maximum finanţele de care dispun", se arată într-un comunicat al GfK.

Compania a lansat raportul de cercetare GfK Pulse, în care analizează evoluţiile pieţelor de FMCG şi bunuri tehnologice, alături de principalele tendinţe macro-economice din 2014.

"Veştile bune de la finalul anului 2014: evoluţia pozitivă a salariilor şi scăderea ratei inflaţiei în comparaţie cu anul anterior au condus la creşterea puterii de cumpărare. Aceste tendinţe au un impact sesizabil şi în business. Cifrele pentru pieţele monitorizate de GfK: FMCG şi electro-retail sunt promiţătoare. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a încheiat ultimul trimestru cu o valoare a vânzărilor de 723 milioane euro – o creştere de aproape 14%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013", se menţionează în comunicat.

În acelaşi timp, studiile GfK care monitorizează consumul casnic arată o creştere în valoare cu 2% a coşului de cumpărături pentru produsele FMCG anul trecut faţă de 2013.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici