GM închide Hummer, după eşecul planului de vânzare către o companie chineză

Grupul american General Motors (GM) a anunţat că va închide Hummer după ce autorităţile de reglementare din China au blocat preluarea mărcii de către compania Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery, transmite Bloomberg.

46 afișări
Imaginea articolului GM închide Hummer, după eşecul planului de vânzare către o companie chineză

Vânzarea Hummer către chinezi a picat. Compania se închide (Imagine: Mediafax Foto)

Achiziţia mărcii de vehicule militare Hummer nu respectă politica Guvernului chinez de promovare a autovehiculelor mici, cu un consum redus de combustibil.

"Guvernul vrea achiziţii în străinătate, atâta timp cât respectă strategia statului. Este un caz singular", a afirmat analistul companiei China Merchants Securities Wang Liusheng.

Lichidarea brandului Hummer va dura câteva luni, a declarat un purtător de cuvânt al GM. Aproximativ 3.000 de angajaţi ai grupului care construiau modele Hummer lucrează, în prezent, la producţia altor maşini, astfel că GM nu poate estima numărul muncitorilor care vor fi afectaţi, a adăugat el.

GM a anunţat că vrea să vândă Hummer în iunie 2008, după ce preţurilor record la combustibili au determinat constructorii auto americani să se orienteze spre dezvoltarea de modele cu un consum mai scăzut. Vânzările Hummer în SUA au scăzut cu 67% în 2009, la 9.046 de unităţi.

Grupul american a vândut, în 2010, producătorul auto suedez Saab către compania olandeză Spyker, parte a unui plan de restructurare după încheierea procedurilor de faliment la 10 iulie, şi intenţionează să renunţe şi la mărcile Pontiac şi Saturn, pentru a se concentra pe dezvoltarea Chevrolet, Buick, GMC şi Cadillac în SUA.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici