Achiziţia mărcii de vehicule militare Hummer nu respectă politica Guvernului chinez de promovare a autovehiculelor mici, cu un consum redus de combustibil.
„Guvernul vrea achiziţii în străinătate, atâta timp cât respectă strategia statului. Este un caz singular”, a afirmat analistul companiei China Merchants Securities Wang Liusheng.
Lichidarea brandului Hummer va dura câteva luni, a declarat un purtător de cuvânt al GM. Aproximativ 3.000 de angajaţi ai grupului care construiau modele Hummer lucrează, în prezent, la producţia altor maşini, astfel că GM nu poate estima numărul muncitorilor care vor fi afectaţi, a adăugat el.
GM a anunţat că vrea să vândă Hummer în iunie 2008, după ce preţurilor record la combustibili au determinat constructorii auto americani să se orienteze spre dezvoltarea de modele cu un consum mai scăzut. Vânzările Hummer în SUA au scăzut cu 67% în 2009, la 9.046 de unităţi.
Grupul american a vândut, în 2010, producătorul auto suedez Saab către compania olandeză Spyker, parte a unui plan de restructurare după încheierea procedurilor de faliment la 10 iulie, şi intenţionează să renunţe şi la mărcile Pontiac şi Saturn, pentru a se concentra pe dezvoltarea Chevrolet, Buick, GMC şi Cadillac în SUA.