Google News a introdus publicitate în rezultatele căutărilor

Google a introdus, săptămâna aceasta, publicitate în cadrul rezultatelor căutărilor în cadrul agregatorului său de ştiri, Google News, serviciul fiind deocamdată disponibil numai în Statele Unite.

20 afișări
Imaginea articolului Google News a introdus publicitate în rezultatele căutărilor

Google News a introdus publicitate în rezultatele căutărilor, în Statele Unite

Anunţul privind introducerea publicităţii pe Google News a fost făcut, miercuri, pe blogul oficial al agregatorului de ştiri.

"Acest lucru înseamnă că, atunci când se va efectua o căutare având termenii iPhone sau Kindle în cadrul Google News, publicitatea va fi afişată alături de rezultatele căutării, în acelaşi fel ca şi la căutările normale pe Google", a explicat Josh Cohen, unul dintre coordonatorii proiectului.

Astfel, o căutare care are ca termen de referinţă "Kindle" va conduce atât la articolele de presă referitoare la e-book-ul de la Amazon, dar şi către "legături sponsorizate" către site-ul fabricantului sau produse concurente, cum ar fi cele comercializate pe piaţă de Sony.

"În ultimele luni, am făcut o serie de experimente cu tot felul de formate publicitare online. Am spus întotdeauna că vom face publică această schimbare în momentul în care vom fi pregătiţi să punem la dispoziţia utilizatorilor, clienţilor de publicitate şi partenerilor o platformă adecvată", a spus Cohen.

Google a promis că va continua "să exploreze modul de a atrage publicitate relevantă pentru utilizatorii săi, dar care să fie benefică şi pentru editori".

Perspectiva pentru o companie de a afişa publicitate pe un site atât de frecventat precum Google News şi speranţa ca internauţii să acceseze anumite legături sponsorizate va face din Google un concurent şi mai de temut pentru presa scrisă.

Serviciul nu este disponibil pentru moment decât pe serviciul Google News din Statele Unite. Disponibil în limba engleză, motorul de căutare afişează articole provenite de la circa 4.500 de surse de informare din întreaha lume, furnizând legături către site-urile de pe care provin acestea.

Potrivit Google, articolele afişate în cadrul rezultatelor căutărilor sunt selecţionate "de computere care evaluează, între altele, cu ce frecvenţă şi pe ce site-uri apare o informaţie online".

Adăugarea opţiunii de afişare de publicitate în cadrul Google News este cea mai recentă iniţiativă de ordin comercial a companiei Google, în veniturile căreia cea mai mare pondere o au cele generate de motorul de căutare clasic. Cu toate acestea, "legăturile sponsorizate" au fost introduse discret pe paginile YouTube, Google Maps şi Google Finance, fără a le afecta audienţa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici