Guvern: În şedinţă nu a fost propusă şi nici discutată o prelungire a privatizării CFR Marfă

Guvernul a transmis lista actelor care au fost incluse pe agenda şedinţei de miercuri şi pe care nu figurează şi proiectul hotărârii de prelungire a termenului de privatizare a CFR Marfă, reprezentanţii Biroului de Presă precizând că Ministerul Transporturilor nici nu a înaintat un astfel de proiect

146 afişări
Imaginea articolului Guvern: În şedinţă nu a fost propusă şi nici discutată o prelungire a privatizării CFR Marfă

Guvern: În şedinţă nu a fost propusă şi nici discutată o prelungire a privatizării CFR Marfă (Imagine: www.gov.ro)

"Ministerul Transporturilor nu a propus pe ordinea de zi a şedinţei de miercuri a Guvernului un asemenea proiect şi nici nu a fost vreo discuţie pe acest subiect în şedinţa de guvern", au comunicat pentru MEDIAFAX reprezentanţii Biroului de Presă.

Aceştia au adăugat că ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, s-a aflat, de altfel, miercuri, la Luxembourg, iar în locul său la şedinţa de guvern a participat un secretar de stat.

Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de hotărâre de guvern în baza căruia termenul pentru finalizarea privatizării CFR Marfă ar fi urmat să fie amânat până la 20 decembrie.

La finalul şedinţei de miercuri, surse oficiale au declarat însă agenţiei MEDIAFAX că termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă nu a fost prelungit de Guvern în şedinţa de miercuri, astfel că, în lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Român va fi obligat să achite până cel târziu luni încă 170 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

"Problema legată de o amânare a termenului de privatizare a CFR Marfă nu a figurat pe agenda şedinţei de guvern şi nici nu a fost luată în discuţie în timpul întregii şedinţe", au declarat pentru MEDIAFAX mai multe surse participante la şedinţă.

Sursele citate mai afirmă că, la acest moment, pentru perioada următoare nici nu este programată o eventuală şedinţă specială de guvern pe această temă.

Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au dorit să comenteze informaţia.

GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din preţul de cumpărare a 51% din acţiunile CFR Marfă deţinute de stat, condiţie prealabilă pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garanţie de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.

În nota de fundamentare a proiectului se precizează că prin amânarea termenului se vizează asigurea parcurgerii perioadelor necesare pentru completarea de către cumpărător a documentelor depuse prin notificarea Consiliului Concurenţei şi emiterea deciziei din partea autorităţii de concurenţă, dar şi pentru formalităţile de înregistrare la Registrul Comerţului a reducerii capitalului social al CFR Marfă.

Luni, preşedintele Traian Băsescu a declarat că orice om care priveşte la modul în care se desfăşoară procesul de privatizare a CFR Marfă poate considera ca mai devreme sau mai târziu acesta va face obiectul unei anchete.

Marţi, premierul Victor Ponta nu s-a pronunţat legat de prelungirea acestui termen, precizând că va discuta cu ministrul Transporturilor şi va fi decis atunci dacă procedura de privatizare va fi oprită, caz în care statul trebuie să restituie cumpărătorului banii achitaţi până în prezent, sau va fi continuată.

El a justificat însă o eventuală prelungire a termenului de finalizare a privatizării CFR Marfă prin faptul că Guvernul nu ar putea să transfere compania în proprietate privată nici dacă sunt achitaţi acum toţi banii, fără avizul Consiliului Concurenţei.

În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiţi după ce Consiliul Concurenţei va emite o decizie privind tranzacţia.

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.

Recent, GFR a depus la Consiliul Concurenţei notificarea privind achiziţia a 51% din CFR Marfă. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate în tranzacţie şi piaţa de profil.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat duminică pentru MEDIAFAX că o analiză obişnuită durează maxim 45 de zile dacă notificarea este completă, iar în cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.

El a adăugat că instituţia pe care o conduce a solicitat GFR unele completări cu termen de primire în 20 de zile, iar din experienţa Consiliului, după ce notificarea este completă, o analiză durează circa o lună.

CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul competitor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici