- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.09.2012, 12:44)
- Thomas Dinca ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul schimbă subvenţia CFR: Preţ mai mare la vagonul de dormit, bani mai puţini la privaţi
Guvernul va revizui sistemul de subvenţionare a transportului feroviar de călători, ceea ce ar urma să determine creşterea preţului la servicii precum vagonul de dormit şi impunerea unei cote fixe a subvenţiei pentru operatorii privaţi, în timp ce trasee profitabile vor fi scoase din pachetul social.
979 afișări
Guvernul schimbă subvenţia CFR: Preţ mai mare la vagonul de dormit, bani mai puţini la privaţi (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
Modificarea sistemului actual de subvenţionare a transportului feroviar de călători a fost convenită în ultimele negocieri ale Guvernului cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi urmează să fie efectuată anul viitor, cu scopul ca societatea naţională de resort să obţină venituri suplimentare pentru a achita integral taxele aferente utilizării infrastructurii feroviare.
"CFR Infrastructură a început procesul de reducere a costurilor şi de creştere a veniturilor astfel încât să se îndrepte spre viabilitate financiară din 2013. Aceasta necesită să fie luate măsuri decisive care să asigure că societăţile naţionale de pasageri şi marfă achită integral tarifele de acces către compania de infrastructură. Pentru a facilita plata integrală, intenţionăm să reevaluăm furnizarea de subvenţii şi obligaţiile de servicii publice (OSP) la compania de călători şi să scoatem serviciile profitabile din OSP începând din 2013", se arată în ultima scrisoare de intenţie convenită de Guvern cu FMI, în luna august.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Parizienii dau mașina pe bicicletă. De ce aleg francezii transportul pe 2 roți
-
Ucraina va participa la cel mai mare exerciţiu de apărare cibernetică al NATO
-
Alegeri în Croaţia: Conservatorii de la putere câştigă parlamentarele, fără a avea o majoritate
-
Războiul din Ucraina, ziua 785. Zelenski a cerut la reuniunea Consiliului European mai multe sisteme de apărare aeriană / Olanda se oferă să cumpere sisteme Patriot de la aliaţi pentru Kiev
Surse oficiale convergente au declarat agenţiei MEDIAFAX că sistemul de subvenţionare în sistemul feroviar de călători va fi modificat atât pentru anumite servicii destinate călătorilor, precum vagonul de dormit, cât şi în relaţia cu operatorii privaţi, ale căror subvenţii ar urma să nu mai fie calculate diferenţiat, ci eventual stabilite pe baza unei cote fixe.
"În cazul serviciilor de călători, este posibilă, de exemplu, o modificare a subvenţiei la călătoria cu vagonul de dormit şi, implicit, o uşoară creştere a preţului pentru acest serviciu, la un nivel care să nu depăşească totuşi costul unei călătorii low-cost cu avionul. Analiza este la acest moment în fază incipientă. Este necesară o revoluţie în subvenţionarea transportului feroviar, dar sistemul trebuie gândit atent, fără a speria sindicatele", au arătat sursele.
Modificări de subvenţii vor fi introduse de stat şi în relaţia cu operatorii privaţi, cu intenţia de a "echilibra" sistemul, eventual prin impunerea unei cote fixe de subvenţie, nu diferenţiată ca în prezent. Printr-o astfel de cotă fixă, subvenţia pentru operatorii privaţi ar urma să scadă, autorităţile considerând că actuala formulă de "împărţire" a subvenţiei este greşită.
În acelaşi timp, traseele feroviare considerate profitabile vor fi scoase din pachetul social de subvenţionare spre a fi vândute operatorilor privaţi, care vor aplica propriile preţuri.
Contactaţi încă de luni, reprezentanţii companiei CFR Călători nu au răspuns printr-un punct de vedere la aceste informaţii.
Sindicatele din sistemul feroviar au reclamat de mai multe ori că operatorii privaţi beneficiază de subvenţii duble faţă de CFR Călători, acoperindu-şi veniturile în proporţie de 80-85% prin aceste subvenţii, faţă de doar circa 40% la CFR Călători.
Subvenţiile sunt însă raportate procentual la venitul total al companiei, iar pentru acest an CFR Călători şi-a bugetat venituri de 2,3 miliarde lei, din care 937,2 milioane lei reprezintă subvenţii. În ceea ce îi priveşte, operatorii privaţi estimează venituri anuale cuprinse între 3 şi 50 milioane lei.
Conform legii, statul acoperă de la buget diferenţele dintre tarifele stabilite pentru transportul feroviar public de călători şi costurile reale de transport, la care se adaugă o cotă de profit cuprinsă
între 3% şi 5%. Nivelul maxim al compensaţiei poate ajunge până la 85% din veniturile totale realizate de către operator din transportul de călători, sindicatele reclamând că plafonul maxim al subvenţiei este de multe ori atins în cazul operatorilor privaţi.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Secretul fericirii stă în contactul fizic. Cercetătorii au descoperit că îmbrățișările te scapă de anxietate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Resursa care sparge toate recordurile. Analiştii se aşteaptă ca preţul să atingă 3.000 de dolari pentru nici 30 de grame
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită a milionarului, care e cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Prințesa Diana a explicat adevăratul MOTIV pentru care căsnicia sa cu Charles a eșuat. A făcut mărturisirea cu puțin timp înainte de a muri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe