Încrederea consumatorilor şi companiilor în economia zonei euro a crescut neaşteptat

Încrederea în economia zonei euro a crescut neaşteptat în noiembrie, chiar dacă uniunea monetară se află în a doua recesiune din ultimii patru ani, iar liderii statelor membre încearcă să limiteze impactul crizei datoriilor suverane.

280 afișări
Imaginea articolului Încrederea consumatorilor şi companiilor în economia zonei euro a crescut neaşteptat

Încrederea consumatorilor şi companiilor în economia zonei euro a crescut neaşteptat (Imagine: Shutterstock)

Un indice al încrederii consumatorilor şi directorilor de companii a avansat la 85,7 puncte, de la 84,3 puncte, date revizuite în octombrie, a anunţat joi Comisia Europeană. Economiştii se aşteptau ca indicele încrederii să stagneze la nivelul de 84,5 puncte anunţat anterior, potrivit Bloomberg.

Zona euro a înregistrat două trimestre de contracţie până la sfârşitul lunii septembrie, iar economiştii estimează o continuare a scăderii PIB, cu 0,3%, în ultimele trei luni ale anului.

Întrucât măsurile de austeritate subminează încrederea, iar şomajul se află la un nivel record, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) a prognozat, în această săptămână, contracţii de 0,4% în acest an şi de 0,1% anul următor.

"Continuăm să considerăm zona euro ca principala sursă de riscuri. Şocurile financiare ar putea destabiliza situaţia deja fragilă, conducând la o nouă revizuire negativă a proiecţiilor economice", a declarat economistul şef al OCDE, Pier Carlo Padoan.

Euro s-a apreciat cu 3,6% faţă de dolar în ultimele trei luni, întrucât liderii din zona euro au accelerat răspunsul la criza datoriilor, iar Banca Centrală Europeană s-a angajat la achiziţii nelimitate de obligaţiuni ale ţărilor cu probleme de finanţare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici