Încrederea directorilor de companii din Europa Centrală şi de Est creşte în ciuda noilor riscuri

Aproape 40% din directorii generali ai companiilor din Europa Centrală şi de Est (ECE) sunt foarte încrezători cu privire la perspectivele de creştere ale companiei lor pentru următoarele 12 luni, aceeaşi cifră înregistrându-se şi la nivel global, potrivit PricewaterhouseCoopers (PwC).

212 afișări
Imaginea articolului Încrederea directorilor de companii din Europa Centrală şi de Est creşte în ciuda noilor riscuri

Încrederea directorilor de companii din Europa Centrală şi de Est creşte în ciuda noilor riscuri (Imagine: Laszlo Raduly/ Arhiva Mediafax Foto)

În 2016, încrederea directorilor generali cu privire la perspectivele de creştere ale companiilor era de 37%. În prezent, 28% din directori sunt de părere că creşterea economică mondială va accelera, comparativ cu anul precedent, când 25% din executivi credeau asta la nivel regional şi 29% la nivel global, potrivit celui de-al 20-lea raport anual PwC CEO Survey.

Liderii de afaceri din ECE şi-au exprimat însă îngrijorarea cu privire la o serie de ameninţări la adresa afacerilor. Fiind întrebaţi cât de îngrijoraţi sunt cu privire la diverse aspecte de natură economică, politică, socială şi de mediu care le pot ameninţa perspectivele de creştere ale organizaţiei lor, 82% din directori au amintit incertitudinea geopolitică (în comparaţie cu 74% la nivel global), urmată de reglementarea excesivă (80%, la fel ca şi cifra globală) şi de creşterea economică incertă (78%, faţă de 82%).

Sondajul a constatat, de asemenea, că directorii de companii din regiune sunt în general mai optimişti cu privire la efectele globalizării decât colegii lor la nivel mondial. Întrebaţi cât de mult a ajutat globalizarea din diverse perspective, procentul de lideri care au răspuns „într-o mare măsură" a fost mai mare decât media globală în 11 din cele 12 subiecte atinse. Doar la subiectul al 12-lea, „eliminarea decalajului dintre bogaţi şi săraci", regiunea s-a situat la un punct procentual distanţă, 12%, comparativ cu 13% media globală.

Cele mai mari diferenţe de percepţie faţă de anticipaţiile la nivel global au fost cele asupra globalizării ca motor pentru asigurarea accesului la infrastructura şi serviciile de bază (51% fiind de această părere în ECE, faţă de 34% la nivel global), îmbunătăţirea circulaţiei capitalului, persoanelor, bunurilor şi informaţiilor (76% faţă de 60%) şi pentru armonizarea reglementărilor (33%, comparativ cu 23%).

Pentru a face faţă noilor provocări, liderii din ECE se bazează pe inovaţie mai mult decât omologii lor la nivel global. Inovaţia a fost prima alegere pentru ambele grupuri atunci când au fost întrebaţi care element al activităţii lor doresc să-l întărească (25% în regiune şi 23% la nivel global) cu scopul de a valorifica noi oportunităţi. Directorii executivi iau în considerare, de asemenea, capabilităţile digitale şi tehnologice (16% faţă de 15% la nivel global), capitalul uman (tot 16% faţă de 15% la nivel global), şi într-o mai mică măsură fuziunile, achiziţiile şi parteneriatele (4% comparativ cu 7%) drept surse principale de dezvoltare a companiilor.

Studiul PwC a fost efectuat între septembrie şi decembrie 2016. 1.379 de directori de companii din 79 de ţări au răspuns la interviuri derulate fie on-line, fie prin poştă, faţă în faţă sau telefonic. 57% au lucrat în companii cu capital privat, 43% în societăţile cotate la bursă. 36% au lucrat la companii cu venituri de peste un miliard de dolari pe an, apoi 38% între 101şi 999 de miliarde de dolari pe an şi 21% cu venituri mai mici de 100 de milioane de dolari. În cadrul eşantionului la nivel mondial s-au numărat 147 de directori generali din 11 ţări din Europa Centrală şi de Est.

PricewaterhouseCoopers este una dintre cele mai mari companii de consultanţă fiscală şi de management.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici