Logan MCV restilizat, prezentat la Salonul Auto de la Paris

Dacia a prezentat joi la Salonul Auto de la Paris modelul Logan MCV restilizat, dezvăluit publicului în premieră, precum şi conceptul Logan eco2 şi modelul Sandero cu motorizare diesel de 1,5 litri, cu 85 CP, care va fi lansat în România la începutul anului viitor.

122 afișări
Imaginea articolului Logan MCV restilizat, prezentat la Salonul Auto de la Paris

Logan MCV restilizat, prezentat la Salonul Auto de la Paris (Imagine: Mediafax Foto)

Modelul Logan MCV restilizat are interiorul şi partea frontală similare cu ale Logan Sedan restilizat, iar în partea din spate se regăsesc mici modificări la nivelul barei de protecţie, acesta urmând să fie introdus gradual pe pieţele europene începând cu luna noiembrie.

Maşina dispune de trei motorizări diesel de 1,4 litri, cu 75 CP, de 1,6 litri, cu 90CP sau cu 105 CP, precum şi de două propulsoare diesel, de 1,5 litri cu 70 CP sau cu 85 CP.

Modelul are o lungime de 4,47 metri, cu doi centrimetri în plus faţă de vechea versiune, şi beneficiază de un bord nou, identic cu cel de pe modelul Sandero. De asemenea, modelul are o capacitate de şapte scaune, fiind echipat cu încă un rând de două scaune, care pot fi pliate, în cazul în care nu sunt folosite.

Dacia va lansa pe piaţa românească, până la sfârşitul anului, varianta restilizată a modelului Logan MCV (break).

"Nu am decis încă săptămâna în care vom lansa maşina, însă vă pot spune sigur că ea va fi disponibilă în România înainte de sfârşitul acestui an", a declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX, directorul general al Dacia, Francois Fourmont.

Totodată, compania va lansa în primul semestru din 2009, pe piaţa românească, Sandero pe GPL (Gazul Petrolier Lichefiat), modelul fiind deja disponibil în Italia.

Logan Renault eco2, realizat la uzina Dacia de la Piteşti, este echipat cu un motor de 1,5 litri şi 85 de cai putere şi a fost prezentat pentru prima dată în noiembrie 2007.

Conceptul respectă toate trei criteriile, legate de producţie, utilizare şi reciclare, necesare pentru a face parte din categoria Renault eco2. Nivelul emisiilor de dioxid de carbon ale Logan Renault eco2 va fi de 97 de grame la suta de kilometri.

Automobilul Dacia Sandero este disponibil, începând din septembrie, în variantele de motorizare diesel de 1,5 litri, cu 70 şi 85 de cai putere pe piaţa din Franţa, preţul începând de la 10.500 de euro.

Modelul Dacia Sandero cu motor disel de 1,5 litri, cu 70 şi 85 CP, va fi introdus treptat în toate regiunile şi statele unde se comercializează vehiculul, respectiv în Europa, Turcia şi Magreb (Maroc, Algeria, Tunisia).

Vehiculul are o garanţie de trei ani sau 100.000 de kilometri pe majoritatea pieţelor europene.

Dacia a lansat, la începutul lunii iunie, în România modelul în două volume Sandero, al cincilea autoturism dezvoltat de Renault şi Dacia pe platforma Logan (B0), la preţuri cuprinse între 6.890 euro şi 9.850 euro, cu TVA. Sandero a fost lansat în Europa, Turcia şi Magreb tot în luna iunie.

Eco2 este o etichetă aplicată pe maşinile Renault, şi mai nou, Dacia pentru modelele care cu emisii de dioxid de carbon (CO2) mai mici sau egale cu 140 de grame pe kilometru. În cazul Dacia, este vorba de motorizările diesel de 1,5 litri, în variantele de putere de 70 şi 85 de cai putere montate pe modelele Sandero, Logan Sedan, Logan MCV, Logan Pick-up şi Logan VAN.

Pe piaţa franceză, doar primele două modele vor avea aplicată eticheta eco2, având în vedere că pragul de emisii stabilit de autorităţile franceze este de 120 de grame de CO2 pe kilometru. Maşinile care se află sub acest prag primesc facilităţi fiscale de 700 de euro.

Automobilele Dacia fabricate la Mioveni corespund normelor eco2 prin îndeplinirea simultană a trei standarde. Primul constă în posibilitatea reciclării, la sfârşitul ciclului de viaţă, a 95% din totalitatea componentelor folosite la fabricarea maşinii şi posibilitatea ca 5% din plasticul folosit în interiorul maşinii să fie reciclat. Potrivit celui de-al doilea standard, maşinile trebuie să fie fabricate într-o uzină care corespunde standardelor de mediu ISO14001.

Uzina de la Mioveni este certificată ISO 14001 din 2005, iar uzina Somaca din Casablanca, Maroc, a fost certificată în februarie 2008. Acesta este unul dintre motivele pentru care lansarea etichetei eco a fost întârziată până în octombrie 2008.

Cel de-al treilea criteriu îl reprezintă emisiile de carbon mai mici sau egale cu 140 de grame de CO2 pe kilometru.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici