- Home
- Economic
- BUCURESTI, (18.10.2019, 18:42)
- Teona Tomoiaga , Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Lotul cu probleme al autostrăzii Lugoj - Deva va fi deschis circulaţiei cu restricţii severe de tonaj şi viteză
Lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva va fi deschis ciculaţiei după remedierea problemelor constatate, dat în prima fază vor fi instituite restricţii severe de tonaj şi viteză, anunţă CNAIR.
1438 afișări

CNAIR a solicitat expertului tehnic independent să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigaţiilor în teren pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361, potrivit unui comunicat al CNAIR remis MEDIAFAX.
Prestatorului expertizei, IPTANA SA, i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate şi executate, la nivel de performanţă, cu indicarea posibilităţii deschiderei traficului.
Potrivit concluziilor expertului, lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectaţi, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluţie, nu permit deschiderea traficului în condiţii de confort şi siguranţă, aşa cum stabilite prin regelementările tehnice în vigoare şi prin documentaţia de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Grok a luat-o puțin la stânga: Musk promite să-și modifice chatbot-ul după ce a dovedit că are orientări politice similare cu ChatGPT
-
Războiul din Ucraina, ziua 654. Zelenski a promulgat trei legi necesare pentru aderarea la Uniunea Europeană, inclusiv legea privind drepturile minorităţilor
-
Ion Cristoiu: Ion Vinea către un jurnalist: „Ai misiunea să repeţi publicului cetitor ceea ce el însuşi ştie discuta în tramvai, în baruri, în cafenele”
-
Inteligenţa artificială şi securitatea cibernetică, incluse în Planul naţional de cercetare şi inovare
În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulaţiei pe autostradă, s-a constatat că, la data inspecţiei preliminare, imprejmuirea prezintă vulnerabilităţi şi defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigaţii suplimentare pentru stabilirea soluţiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază a circulaţiei în regim de drum cu patru benzi de siguranţă, cu restricţii severe de tonaj şi viteză, astfel:
- Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone;
- Viteza maximă de 90jm/h;
- Viteza maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperită de polei, gheaţă, mâzgă sau ploi torenţiale;
- Viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureş (km 68+500-km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostradă de la nodul Ilia (poduri şi rame între km 76+100-km 77+000), cât şi la nodul Dobor (km 67+000-km 67+500);
- Semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenţei animalelor.
“Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Dej ne-au confirmat că vom putea da în circulaţie doar în condiţiile de restricţii impuse de experţi. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie să fie recepţionate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada să poată să fie utilizată. Totodată, aşteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigaţiilor şi analizelor efectuate de către specialişti, să fie identificate soluţiile de remediere a neconformităţilor din cauza cărora tronsonul nu a fost recepţionat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR, citat în comunicat.
Totodată, expertul tehnic a concluzionat că deschiderea circulaţiei în regim de autostradă, cu restricţii de viteză şi tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităţilor împrejurimii.
De asemenea, deschiderea circulaţiei pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatae în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.
Având în vedere stadiul lucrărilor, sunt obligatorii inspecţii săptămânale ale tuturor construcţiilor şi instalaţiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor şi remedierilor conform soluţiilor stabilite în expertiză, relatează sursa precizată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.


CANCAN.RO


ULTIMA ORǍ
vezi mai multe