Maersk programează zeci de nave prin Canalul Suez: transportul maritim se reia pe această rută

Compania daneză Maersk a programat câteva zeci de nave de transport de containere care vor tranzita Canalul Suez şi Marea Roşie în zilele şi săptămânile următoare, a anunţat miercuri, compania, acesta fiind un nou semn că firmele de transport maritim global se întorc pe această rută, scrie Reuters.

661 afișări
Imaginea articolului Maersk programează zeci de nave prin Canalul Suez: transportul maritim se reia pe această rută

Cele mai importante companii de transport maritim din lume, inclusiv giganţii de containere Maersk şi Hapag-Lloyd, au încetat să mai folosească rutele din Marea Roşie după ce gruparea militantă Houthi din Yemen a început să vizeze navele la începutul acestei luni, perturbând comerţul mondial.

Preţul acţiunilor Maersk a scăzut miercuri cu 5% până la ora 13.30 GMT, inversând parţial creşterile de săptămâna trecută, în condiţiile în care revenirea la rutele mai scurte prin Canalul Suez de la călătoriile în jurul Africii ar putea determina o corecţie a tarifelor de transport.

Şi alte acţiuni de transport maritim au scăzut, inclusiv Hapag-Lloyd, care a coborât cu 6%, grupul de petroliere Frontline, care a scăzut cu 5,3% şi serviciul de transport maritim de maşini Hoegh Autoliners, care a scăzut cu 3%.

Maersk a declarat pe 24 decembrie că se pregăteşte să se întoarcă în Marea Roşie atât pentru cursele spre est, cât şi pentru cele spre vest, citând desfăşurarea unei operaţiuni militare conduse de SUA pentru a proteja navele împotriva atacurilor Houthi, dar a oferit puţine detalii.

Programul rămâne sub rezerva modificării pe baza unor planuri de urgenţă specifice care ar putea fi formate în zilele următoare, a declarat miercuri compania.

Printre navele enumerate într-un sfat al Maersk adresat clienţilor miercuri se numără Maren Maersk, care a plecat din Tanger pe 24 decembrie şi va „continua prin Canalul Suez”, cu o oră estimată de sosire în Singapore pe 14 ianuarie.

Dar multe dintre navele sale sunt încă programate să facă călătoria în jurul Africii, se arată în aviz.

Începând cu 19 decembrie, Maersk a redirecţionat navele în jurul Africii prin Capul Bunei Speranţe pentru a evita atacurile, percepând clienţilor taxe suplimentare şi adăugând săptămâni la timpul necesar pentru a transporta mărfuri din Asia în Europa şi pe coasta de est a Americii de Nord.

La 22 decembrie, a anunţat că va adăuga taxe de 700 de dolari pentru un container standard de 20 de picioare care călătoreşte din China către Europa de Nord, constând într-o suprataxă de 200 de dolari pentru întreruperea tranzitului şi o suprataxă de 500 de dolari pentru sezonul de vârf.

Taxa de întrerupere a tranzitului a fost impusă săptămâna trecută cu efect imediat, în timp ce adaosul pentru sezonul de vârf este valabil de la 1 ianuarie. Nu a fost clar cum va afecta suprataxele decizia de a reporni unele transporturi din Marea Roşie.

Compania a refuzat să comenteze mai mult atunci când a fost întrebată cu privire la programul navelor sale.

„În acest moment, nu putem spune nimic mai mult decât ceea ce a fost împărtăşit”, a spus un purtător de cuvânt al Maersk într-o declaraţie.

Rivalul german Hapag-Lloyd consideră în continuare că situaţia este prea periculoasă pentru a trece prin Canalul Suez, a declarat miercuri un purtător de cuvânt al companiei, adăugând că aceasta va continua să îşi redirecţioneze navele prin Capul Bunei Speranţe.

„Evaluăm în permanenţă situaţia şi planificăm o nouă analiză vineri”, a spus purtătorul de cuvânt.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici