Mai mult 30% din mall-urile din România au nevoie de modernizări, investiţiile depăşesc 200 mil.euro

Mai mult de o treime din mall-urile din România au nevoie de investiţii pentru înnoire şi îmbunătăţire, costurile totale fiind estimate la peste 200 de milioane de euro, arată datele companiei de consultanţă, proiectare şi project management în real estate Immpuls.

181 afișări
Imaginea articolului Mai mult 30% din mall-urile din România au nevoie de modernizări, investiţiile depăşesc 200 mil.euro

Mai mult 30% din mall-urile din România au nevoie de modernizări, investiţiile depăşesc 200 mil.euro (Imagine: Silviu Matei / Mediafax Foto)

Reprezentanţii companiei apreciază că cel puţin 500.000 metri pătraţi din centrele comerciale existente necesită operaţiuni de adaptare la condiţiile şi tendinţele de piaţă. Aceştia estimează că investiţiile în aceste lucrări ajung până la 500 euro/mp, astfel că nivelul costurilor pentru modernizarea mall-urilor existente se ridică la peste 200 milioane de euro. Din totalul lucrărilor, reconversiile şi extinderile pentru îmbunătăţirea mixului de chiriaşi reprezintă 40% din valoarea investiţiilor necesare unui centru comercial.

"Face-lift-ul interior şi exterior face în general parte din ciclul normal de viaţă al mall-urilor în orice piaţă. Însă centrele comerciale existente din România trebuie să facă mai mult şi să investească în modificări funcţionale care să îmbunătăţească mixul de chiriaşi pentru a capitaliza oportunităţile şi tendinţele consumatorilor sau pur şi simplu pentru a supravieţui", a declarat, într-un comunicat, Tudor Popp, managing partener Immpuls Real Estate Solutions.

El consideră că facilităţile de entertainment şi petrecere a timpului liber sunt elementele cheie ale mall-ul, astfel că în perioada următoare zonele de restaurante vor fi completate cu alte tipuri de spaţii pentru petrecerea timpului liber.

"Concomitent, proprietarii de mall-uri trebuie să valorifice piaţa de cinema, care, deşi în creştere cu 14% anul trecut, are încă o rată de penetrare scăzută de 0,45, în comparaţie cu alte pieţe, unde raportul dintre bilelete vândute şi populaţia totală este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) şi 3 (Franta)", a arătat Popp.

Proiectele de modernizare includ operaţiuni de face-lift (îmbunătăţirea esteticii prin materiale şi design - care necesită în medie 30% din investiţiile totale), reconversii funcţionale şi extinderi (cu o pondere de 40% din costuri), precum şi upgrade tehnic, pentru a respecta cerinţele retailerilor internaţionali sau nevoia de eficientizare a costurilor (îmbunătăţiri care reprezintă aproximativ30% din investiţiile de modernizare).

Immpuls a fost fondată în 2006, cu acţionariat român şi german, şi este parte din Luxemburger Team Group, o echipă internaţională multidisciplinară formată din arhitecţi, ingineri si economişti, care a derulat proiecte majore de dezvoltare sau reabilitare în Europa şi în România (Petrom City, Millennium Tower, Fraport, Iris Mall).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici