Mărcile chinezești de mașini electrice și-au crescut vânzările cu 91% pe piața din Europa, în detrimentul mașinilor electrice europene, care au înregistrat o creștere de doar 24%, în prima umătate a anului.
Vânzările Tesla în Europa s-au prăbușit cu 43,7% în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor furnizate joi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Compania de vehicule electrice a lui Elon Musk a vândut 70.655 de unități în perioada ianuarie-iunie în UE, în timp ce, în aceeași perioadă a anului trecut, vânduse 125.606 unități.
Cota de piață a companiei a scăzut la 1,3% în prima jumătate a acestui an, de la 2,2% cât înregistra în aceeași perioadă a anului trecut.
În Uniunea Europeană și în țări ne-membre al UE, vânzările Tesla au scăzut, de asemenea, cu 33,2%, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 109.879 unități.
Numai în luna iunie, Tesla a înregistrat o scădere de 39,5% a vânzărilor în UE în prima jumătate a anului, totalizând 20.349 de unități.
Cota de piață a companiei de vehicule electrice în UE a scăzut, de asemenea, la 2% în iunie 2025, de la 3,1% în aceeași lună a anului trecut.
Între timp, vânzările de mașini electrice cu baterii au crescut cu 24,9% în prima jumătate a anului, ajungând la 1,19 milioane de unități în Europa.
Pe de altă parte, producătorii auto chinezi și-au crescut vânzările cu 91% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 347.135 de unități, potrivit datelor JATO Dynamics.
Cota lor de piață s-a dublat, ajungând la 5,1% față de aceeași perioadă a anului 2024.
„Prețurile ridicate persistente, tensiunile geopolitice și economice cu partenerii comerciali ai Europei și realitatea pieței post-pandemice sunt cauza declinului”, a declarat Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics.
„Europa de Vest a pierdut echivalentul a peste 2,5 milioane de unități din vânzările anuale începând cu 2019.”
Vânzările Tesla au scăzut rapid în Europa în ultimele luni din cauza pozițiilor politice controversate ale lui Musk, a intervenției sale în politica europeană și a concurenței acerbe din partea mărcilor chinezești.