Marks & Spencer anunţă închiderea magazinelor din România

Marks & Spencer (M&S) intenţionează să renunţe la cele şase magazine din România, în contextul închiderii a 53 de magazine de pe pieţe precum Olanda, Belgia sau Polonia, potrivit unui comunicat transmis marţi.

4652 afişări
Imaginea articolului Marks & Spencer anunţă închiderea magazinelor din România

Marks & Spencer anunţă închiderea magazinelor din România

M&S începe marţi consultările cu cei 101 angajaţi din România pe marginea propunerii de închidere a magazinelor. Grupul propune închiderea magazinelor aflate în proprietatea sa pe zece pieţe, inclusiv zece magazine în China şi şapte în Franţa, precum şi a magazinelor sale din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda, Belgia şi România.

„Având în vedere analiza cuprinzătoare a activităţii internaţionale a grupului, am efectuat o evaluare aprofundată a activităţii noastre din România şi a oportunităţilor de creştere pe termen lung pentru Marks & Spencer pe piaţă. Analiza noastră a arătat că în ultimii cinci ani am avut mari dificultăţi în a atinge pragul de rentabilitate şi nu mai putem continua activitatea din România”, a declarat Jonathan Glenister, director regional pentru Europa, China şi India în cadrul Marks & Spencer.

„Activitatea internaţională a Marks & Spencer poate fi grupată în două părţi: un segment care include operaţiunile realizate, ca model de afaceri, prin companii deţinute de grup şi care înregistrează pierderi pe mai multe pieţe, şi o activitate profitabilă, desfăşurată în regim de franciză, care a înregistrat un profit de 87 de milioane de lire anul trecut”, informează comunicatul.

În 2015, operaţiunile desfăşurate de grup prin companii aflate în proprietatea sa pe zece pieţe au înregistrat o pierdere de 45 de milioane de lire sterline şi venituri de 171 de milioane de lire sterline, iar activităţile de pe unele pieţe au înregistrat pierderi în ultimii cinci ani. Printre factorii care au cauzat această situaţie se numără portofoliul fragmentat de magazine deţinute şi dimensiunea redusă a afacerilor. „În plus, există oportunităţi limitate de creştere pe aceste pieţe în viitor”, au adăugat reprezentanţii companiei.

Dacă în urma consultărilor Marks & Spencer va adopta propunerile de închidere, va înregistra costuri nebugetate iniţial de ordinul a 150 - 200 de milioane de lire sterline, în cea mai mare parte cu impact direct asupra fluxurilor de numerar, în special pentru acoperirea obligaţiilor legate de contractele imobiliare şi disponibilizări.

Marks & Spencer are 268 de magazine în regim de franciză pe 34 de pieţe, precum şi societăţi mixte în India şi Grecia. De asemenea, Marks & Spencer va continua să dezvolte sistemul de franciză din domeniul alimentar în Franţa, unde există cerere pentru produsele sale.

Grupul va continua să opereze prin companii deţinute direct în Republica Irlanda, Hong Kong şi Republica Cehă, unde activităţile sale sunt mai profitabile.

Marks & Spencer efectuează, de asemenea, vânzări online pe 21 pieţe. Grupul a anunţat că va avea în următorii cinci ani cu 60 de magazine de îmbrăcăminte şi articole pentru casă mai puţin, dintre care 30 se vor închide. Restul magazinelor se vor transforma în magazine de mâncare, iar directorul executiv Steve Rowe îşi propune să deschidă 200 de magazine Simply Food ca parte a schimbării de plan, potrivit BBC.

M&S a raportat scăderi ale vânzărilor şi ale profiturilor în perioada aprilie-septembrie. Vânzările de îmbrăcăminte în magazinele existente au scăzut cu 5,9%, în timp ce vânzările în lanţul de mâncare au scăzut cu 0,9%, adaugă site-ul citat.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici