- Home
- Economic
- MIOVENI, (04.06.2015, 14:07)
- Andrei Mazurchievici
Maure, Dacia: Renault va continua investiţiile în România
Preşedintele-director general al Dacia, Nicolas Maure, a declarat joi că grupul Renault nu va pleca de la Mioveni, deşi nu există încă o autostradă care să lege portul Constanţa de vestul ţării, şi va continua investiţiile.
Urmărește
542 afișări
Maure, Dacia: Renault va continua investiţiile în România (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
"Renault nu va pleca de la Mioveni, chiar dacă nu e gata autostrada. În cazul în care autostrada Piteşti-Nădlac ar fi gata, timpul de transport rutier ar scădea cu cinci ore, la care adaugăm alte cinci ore reduse pentru distanţa de la Piteşti la Constanţa. În total am câştiga zece ore de transport", a spus Maure, la aniversarea a zece ani de activitate al Alliance International Logistic Network de la Mioveni.
El a spus că Dacia mai poate aştepta câţiva ani până când autostrada Piteşti-Sibiu ar fi gata.
"Dacia mai poate aştepta câţiva ani până când autostrada va fi construită, iar după aceea vom economisi zece ore pentru transport. Probabil că lucrările la autostradă vor începe în 2017, iar până în 2020 va fi gata. Pot exista şi întârzieri de unul-doi ani până la finalizarea lucrărilor, dar nu vom pleca", a completat Maure.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Joe Biden ține ultimul său discurs în calitate de președintele al Statelor Unite
-
Kelemen: Ciolacu respectă acordul pentru candidatul comun. Orice înţelegere politică poate fi ruptă
-
Peste 11 milioane de ucraineni au intrat în România de la începutul războiului
-
New Glenn, a lui Jeff Bezos, încearcă din nou lansarea în spaţiu
Deputatul Mircea Drăghici, care este şi consilier al premierului Victor Ponta, a precizat că în luna iunie CNADNR va semna contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate.
Preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, fost preşedinte Dacia, a declarat că nu va renunţa la criticarea autorităţilor până când nu va circula pe austostrada Piteşti-Sibiu.
"Eu nu cer o autostradă pentru Renault-Dacia, ci pentru transportul comercial, deoarece el se face de luni până vineri pe Valea Oltului, iar viteza comercială este de 25-30 de kilometri pe oră, iar asta nu e performanţă. Domnule Drăghici, de mine nu scăpaţi până nu merg pe autostrada Piteşti-Sibiu. Vă blestem să mergeţi pe Piteşti-Sibiu şi să prindeţi un convoi de camioane pe Valea Oltului şi să pierdeţi o oră şi jumătate în plus pe drum", a spus Stroe.
Centrul logistic de la Mioveni al producătorului auto a livrat peste 10 milioane de metri cubi de piese în cei zece ani de activitate, acestea echivalând cu 5,2 milioane de vehicule, a anunţat, joi, directorul direcţiei logistice, Ştefan Gaibu.
Alliance International Logistic Network (AILN) este cea mai mare platformă logistică a grupului Renault la nivel mondial.
AILN a livrat anul trecut 1,7 milioane de metri cubi de piese, iar de la Mioveni pleacă în fiecare săptămână 600 de camioane şi 1.600 de containere. Piesele de la Mioveni ajung la 17 uzine-client din cadrul alianţei Renault-Nissan.
AILN lucrează cu 541 de furnizori, dintre care 90 sunt din România. La centrul logistic al Dacia lucrează 330 de persoane, iar investiţia totală în cei zece ani de activitate a fost de 24 de milioane de euro.
Nicolas Maure a declarat că AILN realizează aproximativ 25% din cifra de afaceri a grupului Dacia, respecitv un miliard de euro pe an.
"Exporturile AILN reprezintă 2% din exporturile României. Capacitatea centrului este de 2,2 milioane de metri cubi, dar dacă va fi nevoie, avem capacitatea de creştere. Centrul e construit pe o suprafaţă de 36.000 de metri pătraţi şi mai avem teren disponibil până la 150.000 de metri pătraţi", a explicat Maure.
Automobile Dacia, deţinută de grupul francez Renault, este cea mai mare companie din România, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 4,24 miliarde euro, în creştere de la 4,16 miliarde euro în 2013.
Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.900 unităţi, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Democrativa PSD-PNL s-a degradat în ultimul hal! Deciziile importante ale României vor fi votate de UDMR
Citește pe www.zf.ro: Este oficial: O nouă bancă a intrat în România. PKO Bank Polski este cea mai mare bancă din Polonia, cu active cât 70% din sistemul bancar românesc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Netanyahu a vorbit cu Trump și Biden. Premierul israelian urmează să se întâlnească la Washington cu viitorul președinte
Este oficial: O nouă bancă a intrat în România. PKO Bank Polski este cea mai mare bancă din Polonia, cu active cât 70% din sistemul bancar românesc
Cine este miliardarul discret care împinge din umbră o întreagă ţară de pe drumul european către un parteneriat cu Rusia
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Singura categorie de pensionari din România ale căror pensii vor crește începând cu 1 martie 2025
CANCAN.RO
Tu o mai ai acasă? Cu cât se vinde o bancnotă de 1.000 de lei cu chipul lui Mihai Eminescu, în 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 09:30
Live text Războiul din Ucraina, ziua 1058. Ucraina loveşte o fabrică cheie de praf de puşcă din Tambov / ISW: Eforturile Rusiei de a anexa de facto Belarusul reprezintă riscuri strategice pentru SUA, NATO şi Ucraina / Forţele de apărare ale Ucrainei continuă să provoace pierderi grele Rusiei
-
astăzi, 09:27
Kelemen: Ciolacu respectă acordul pentru candidatul comun. Orice înţelegere politică poate fi ruptă