Mesajul Ziarului Financiar la aniversarea a 15 ani: 15 ani. Conştiinţa de sine. Conştiinţa puterii

„Acesta va fi un ziar care va promova cu tărie libera iniţiativă, comer­ţul liber şi economia de piaţă. Şi o vom face cu vigoarea unui răget de leu“, scria în editorialul primei ediţii a Ziarului Financiar, din data de 16 noiembrie 1998.

542 afișări
Imaginea articolului Mesajul Ziarului Financiar la aniversarea a 15 ani: 15 ani. Conştiinţa de sine. Conştiinţa puterii

Mesajul Ziarului Financiar la aniversarea a 15 ani: 15 ani. Conştiinţa de sine. Conştiinţa puterii

Acum 15 ani întreprinde­rea numită Ziarul Financiar li se părea multora o misiune imposibilă.

În orice business, ideile şi credinţa sunt cele care duc mai departe oamenii şi organizaţiile, poate mai puţin decât indicatorii din planul de afaceri. Este şi cazul Ziarului Financiar, întreprinderea de presă care a fost născută cu misiunea de a susţine antreprenoriatul ro­mân, businessul numit Ro­mâ­nia. Este ceea ce scrie pe frontis­pi­ciul ZF: „Totul pentru busi­ness. Totul este business.“

Iar în cei 15 ani, asta am făcut zi de zi. Ne-am asumat susţinerea celor care prin ideile, munca şi perseverenţa lor creează va­loare în România. Va­loa­re începută de la un vis, un plan de business scris eventual pe genunchi pe colţul mesei din bucătărie. Un vis, un plan care astăzi înseamnă milioa­ne de locuri de muncă, milioa­ne de astfel de vise făcute să dureze.

Pentru că antreprenorii îşi durează vise aşa cum cercetătorii îşi găsesc în somn soluţii la problemele lor sau compozitorii aştern notele pe hârtie picurate din altă dimensiune.

La 15 ani, clasa de business îşi descoperă conştiinţa de sine

Ziarul Financiar a fost şi a rămas în aceşti ani oglinda mediului de business şi vocea clasei antreprenoriale din România.

Născut în anii de foc ’98-’99, când Ro­mânia trebuia să recupereze toate res­tanţele de după 1990, Ziarul Finan­ciar a fost o publicaţie înaintea vremii sale.

Încet, încet, anii de creştere econo­mi­că au limpezit traseul României spre dez­voltare economică chiar cu preţul, poate destul de mare, al dezrădăcinării a 10% din populaţie şi al cedării unor ac­tive strategice sub administrare străină.

Însă câştigul a fost în aceşti ani nu atât o creştere a PIB de la 37 de mi­liar­de de euro la 140 de miliarde de euro, cât crearea unei clase antrepre­no­riale, a unui nucleu de oameni care şi-au luat destinul în propriile mâini pentru a construi o altă Românie.

Companiile private româneşti în­fiin­ţate din 1998 încoace au ajuns la afaceri de sute de milioane de euro şi au creat milioane de locuri de muncă.

Privatizările Dacia, BRD, Sidex, Petrom sau BCR au însemnat decizii stra­tegice care au scos România de la pe­riferia investiţională. Stocul investi­ţi­ilor străine era în 1998 de 5 miliarde de euro, în 2013 este la 50 de miliarde de euro.

Exporturile erau în 1998 de 7,2 mi­liar­de de euro, în 2013 sunt estimate la 48 de miliarde de euro.

În 1998, erau doar 5 magazine mo­derne, astăzi reţeaua de retail cuprinde 1.000 de unităţi.

În 1998, doar 10.000 de români câştigau peste 1.000 de euro brut pe lună, astăzi peste 180.000 de români au acest venit. În 1998, salariul mediu net era de 78 de euro pe lună, astăzi este de 360 de euro.

În 1998, se construiau doar 29.000 de locuinţe pe an, în 2008 ajunseseră la 67.000, pentru ca în 2012 să coboare la circa 42.000.

În 1998, 1% din locuinţe erau echi­pate cu computere, astăzi sunt 60%, din care 56% conectate la internet.

În 1998, doar 49% din locuinţe aveau o maşină de spălat rufe, astăzi aceas­ta este prezentă în 78% din locuinţe.

Au fost şi ani grei în această perioadă. Din 15 ani, jumătate au fost de criză: 1998 şi 1999, la început, apoi perioada 2009 - 2013, după ce 2008 a adus cea mai gravă criză financiară globală din 1929 încoace.

Cu toate acestea, clasa antrepre­no­rială a crescut prin propriile idei şi propriile forţe, împingând societatea românească spre bunăstare.

Odată cu noi, cu Ziarul Financiar, clasa de business şi-a descoperit con­ştiinţa de sine şi nevoia de a se exprima cu putere în câmpul public.  

„15 ani de progres reprezintă un bun început pentru orice proces de evo­luţie. Ziarul Financiar a spart tiparele jurnalismului clasic: semna­lează care sunt trendurile şi modelează percepţia publică referitoare la oameni şi com­panii. (...) Maturizarea implică multă responsabilitate, exi­genţă faţă de noi înşine şi eforturi permanente de a ne menţine pro­fesionişti“, spune Andreas Treichl, CEO al Erste Group Bank, care deţine BCR.

„Pentru mine, Ziarul Financiar a fost întotdeauna mai mult decât un executive directory al ştirilor econo­mi­ce zilnice. Este excepţional în a scoate la iveală problemele esenţiale ale econo­miei şi mediului de afaceri şi în acest fel pune presiune pe orice guver­nare“, spune Marius Meleşteu,  general manager al Strauss (pro­ducător de cafea) pe Europa Centrală şi de Est.

„Mesajul pe care îl transmiteţi către me­diul politic, cel de protejare a me­diului de afaceri ca primă condiţie pen­tru dezvoltare durabilă, este impor­tant“, spune Mihai Marcu, preşedintele MedLife, furnizor privat de servicii medicale.

„Cred că ZF, aşa cum ne-am obişnuit să numim ediţia tipărită, este un partener al comunităţii de afaceri, oglinda mediului de business. Eu am crescut profesional în aceeaşi perioadă cu ziarul“, spune Kinga Daradics, country chairman al MOL România.

Citeşte continuarea mesajului ZF aici.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici