MFP: Noua legislaţie privind casele de marcat nu poate împiedica Poşta să vândă plicuri

Noua legislaţie privind casele de marcat nu poate îngreuna activitatea Poştei şi nici împiedica vânzarea de plicuri, întrucât firmele vor fi obligate de-abia din 2016 să cumpere unităţi de marcat cu jurnal electronic, până atunci putând fi folosită vechea aparatură, potrivit Ministerului Finanţelor.

589 afișări
Imaginea articolului MFP: Noua legislaţie privind casele de marcat nu poate împiedica Poşta să vândă plicuri

MFP: Noua legislaţie privind casele de marcat nu poate împiedica Poşta să vândă plicuri (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

"Prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2014, care modifică şi completează Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, a fost reglementată autorizarea caselor de marcat cu jurnal electronic şi înlocuirea etapizată a vechilor aparate de marcat, pe grupe de contribuabili. Acest lucru le va permite importatorilor şi distribuitorilor să-şi lichideze stocurile de modele vechi şi să obţină avizul tehnic favorabil şi autorizaţia de distribuţie pentru noile modele, iar utilizatorilor le va permite să îşi achiziţioneze treptat noile aparate, fără pierderi financiare şi fără perturbarea activităţii comerciale", arată Ministerul Finanţelor Publice (MFP), într-un comunicat.

Instituţia are ca termen legal de emitere a normelor de aplicare data de 31 august 2015, iar achiziţia de case de marcat noi cu jurnal electronic va fi obligatorie de la 1 ianuarie 2016.

"În aceste condiţii, nici măcar nu se poate pune problema ca în prezent, în luna mai 2015, Poşta Română să fie împiedicată să-şi achiziţioneze case de marcat noi cu jurnal electronic, pentru că până la data de 1 ianuarie 2016 niciun operator economic din România nu este obligat să o facă, procedurile de achiziţie a acestor case de marcat urmând să fie obligatorii doar începând cu această dată, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare indicate mai sus. Termenul de la care marii contribuabili (prima categorie de operatori economici vizaţi) sunt obligaţi să utilizeze case de marcat noi este 1 aprilie 2016", arată Finanţele.

Sursa citată precizează că "nici utilizarea de plicuri de către Poşta Română şi nici modificările intervenite în structura organizatorică a Poştei Române" nu au absolut nicio incidenţă cu prevederile OUG 91/2014.

"Aceste operaţiuni de vânzare a plicurilor (ca, de altfel, a oricăror alte bunuri sau servicii către populaţie) şi, respectiv, de modificare a datelor de identificare a operatorului economic în memoria casei de marcat se pot realiza exact în aceleaşi condiţii în care s-au realizat din anul 1999 şi până în prezent, folosind casele de marcat existente. Termenele tranzitorii de implementare largi, prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 91/2014, au avut în vedere tocmai acest lucru, respectiv să nu determine niciun fel de presiuni şi perturbări ale activităţilor desfăşurate de operatorii economici", mai arată ministerul.

La 20 martie, Poşta Română a anunţat că toate unităţile companiei nu mai vând plicuri din cauza modificării legislaţiei privind casele de marcat, terminalele urmând să treacă printr-un "update tehnic" în termen de două săptămâni de la acea dată.

"Motivul este modificarea legislaţiei privind casele de marcat. Toate casele de marcat trebuie să treacă printr-un update tehnic, pentru a respecta noile prevederi ale legislaţiei. Sperăm ca procesul să dureze cel mult două săptămâni", au spus atunci reprezententanţii operatorului.

Nici în prezent însă nu sunt disponibile spre cumpărare plicuri la oficiile Poştei.

"Lipsa plicurilor de la vânzare în oficiile Poştei Române este o situaţie temporară, care ţine de raţiuni tehnice. Mai exact, noile prevederi legislative – care impun, începând cu 2016, obligativitatea introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic – se suprapun unei situaţii interne: Poşta Română trebuie să refiscalizeze casele de marcat (cu rolă de hârtie) de pe fostele Direcţii Regionale (desfiinţate în urma reorganizării companiei) pe datele de identificare fiscală ale Poştei Române", arată Poşta într-un răspuns transmis gândul.info.

Compania precizează că a iniţiat demersuri pentru a refiscaliza aceste aparate, dar lipsa firmelor abilitate să realizeze acest up-date tehnic a prelungit procedura.

"În acest moment, Poşta Română se află în situaţia de a găsi un operator care să facă un up-date al caselor de marcat din dotarea companiei, operaţiune costisitoare şi, în cele din urmă, inutilă în contextul noii realităţi legislative. Mai exact, Poşta Română, în acest moment, elaborează procedura de achiziţie publică a unor case de marcat cu jurnal electronic, însă metodologia după care ar urma să funcţioneze întregul sistem al acestor aparate nu a fost încă elaborată de Ministerul Finanţelor Publice. Până la clarificarea situaţiei, operatorul naţional de servicii poştale caută soluţii rapide şi care să nu implice costuri suplimentare. Scopul nostru este să repunem plicurile în vânzare în cel mai scurt timp posibil. Regretăm situaţia creată şi îi asigurăm pe clienţi că facem toate eforturile pentru rezolvarea acestui inconvenient", a mai susţinut compania.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici