Microsoft schimbă radical organizarea companiei şi renunţă la diviziile concentrate pe produse

Microsoft a prezentat joi o reorganizare amplă a companiei, renunţând la structura diviziilor responsabile de anumite produse, precum Windows, Xbox sau Office, pentru a trece la o organizare în care managerii sunt responsabili de funcţii precum marketing sau finanţe pe mai multe linii de produse.

231 afișări
Imaginea articolului Microsoft schimbă radical organizarea companiei şi renunţă la diviziile concentrate pe produse

Microsoft schimbă radical organizarea companiei şi renunţă la diviziile concentrate pe produse

Setul de măsuri a fost anunţat de directorul general, Steve Ballmer, care a afirmat că acestea sunt necesare pentru ca Microsoft să funcţioneze "ca un întreg şi nu ca un grup de insule", notează cotidianul Wall Street Journal.

Diviziile de produs ale Microsoft s-au concurat în anumite situaţii pentru resurse, nu şi-au împărtăşit tehnologii sau nu au lucrat atât de rapid pe cât puteau. Ballmer a recunoscut, într-un mesaj transmis angajaţilor, că astfel de probleme nu pot fi tolerate în contextul eforturilor companiei de a se impune pe piaţa dispozitivelor mobile, smartphone-uri şi tablete, precum şi pe cea a serviciilor "cloud".

"Trebuie să avem o direcţie strategică clară, dar şi să dăm libertate angajaţilor aflaţi cel mai aproape de clienţi să ia decizii pentru atingerea unor obiective mai importante", a spus Ballmer.

Nu este pentru prima dată când Microsoft schimbă structura companiei. Ultimul set de măsuri afectează, însă, toată compania, scrie Wall Street Journal.

"Este o întreprindere de proporţii. Atinge aproape tot ceea ce facem şi modul în care lucrăm", a afirmat directorul companiei.

Liniile mari ale reorganizării au fost prezentate de media înainte de anunţarea detaliilor de către Microsoft, notează Wall Street Journal. Analiştii se aşteaptă ca schimbarea structurii să îmbunătăţească colaborarea în interirorul companiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici