Motivele pentru care principalul avion de pasageri din Rusia, Suhoi Superjet 100, nu îşi găseşte cumpărători

  • Principalul avion de pasageri din Rusia, Sukhoi Superjet 100, nu a primit comenzi în acest an
  • Aeronava a fost concepută ca rival pentru Airbus, Bombardier şi Embraer
  • Singura ofertă primită este acordul de lungă durată cu transportatorul de stat Aeroflot, informează Reuters
4223 afişări
Imaginea articolului Motivele pentru care principalul avion de pasageri din Rusia, Suhoi Superjet 100, nu îşi găseşte cumpărători

Sursa FOTO: Profimedia

Aeronava, care a intrat în serviciu în 2011 şi a fost primul avion de pasageri construit în Rusia de la căderea Uniunii Sovietice, a avut o istorie tulbure, în ciuda faptului că statul a investit miliarde de dolari în dezvoltarea sa. Anul trecut, un Superjet a aterizat forţat la Moscova, ucigând 41 de oameni.

Compania aeriană Suhoi, controlată de holdingul de stat Rostec, spera să vândă sute de avioane. Însă cererea slabă, problemele de întreţinere şi întârzierile în aprovizionarea cu piese de schimb, au făcut ca doar 142 din avioane să fie în uz.

Aeroflot, care are în prezent 54 de Superjet în flotă, trebuie să primească încă 17 anul acesta, a declarat pentru Reuters ministrul rus al Comerţului şi Industriei. Transportatorul a semnat un contract pe termen lung în 2018 pentru închirierea a 100 de Superjet între 2019 şi 2026.

Două surse familiare cu planurile firmei au declarat pentru Reuters că Sukhoi nu are în prezent alţi clienţi pentru 2020.

Avionul este operat cu preponderenţă în Rusia, de companii aeriene regionale, corporaţii şi entităţi guvernamentale.

Compania aeriană irlandeză CityJet a încetat să mai opereze şapte Superjet anul trecut, iar compania mexicană Interjet a declarat anul trecut că intenţionează să vândă cele 22 de Superjet pe care le deţine.

Într-o declaraţie, Sukhoi a refuzat să-şi divulge portofoliul de clienţi.

Întrebaţi dacă au vreun plan să cumpere sau să închirieze avioane Superjet anul acesta, cele mai mari trei companii aeriene private din Rusia - S7, UTair şi Ural Airlines - au negat. Alte cinci companii aeriene ruse, care au Superjet în flotele lor, nu au răspuns la cererile de comentarii.

IrAero, o companie aeriană situată în Extremul Orient al Rusiei, care a cerut anterior compensaţii Suhoi, invocând performanţele tehnice slabe ale Superjet, a declarat pentru Reuters că există probleme în utilizarea avioanelor şi că „clauzele contractului sunt departe de cele mai avantajoase pentru utilizatori.”

Sukhoi a spus anul trecut că va vinde 16 jeturi clienţilor. Cu toate acestea, a ratat această ţintă şi a livrat doar opt avioane la final, dintre care cinci au fost închiriate către Aeroflot.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici