NewYorker: În România se fură mult, din orice magazin

Furturile de produse din magazine reprezintă cea mai mare problemă cu care se confruntă NewYorker România şi totodată un fenomen care afectează toate companiile din industria de textile, apreciază directorul general al retailerului de îmbrăcăminte, Mihai Şindrilaru.

2764 afișări
Imaginea articolului NewYorker: În România se fură mult, din orice magazin

NewYorker: În România se fură mult, din orice magazin (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Furturile din magazine sunt cea mai mare problemă a noastră, dar şi în general a tuturor producătorilor de textile din România, precum şi a retailerilor. Încercăm să stopăm cât putem, prin diferite sisteme de securitate sau prin diverse metode. Încercăm să introducem cât mai multe, ca să fim cât mai puţin atinşi. Ideea este că se fură mult în România şi nu doar la NewYorker, se fură din orice magazin, inclusiv din supermarketuri", a declarat Şindrilaru pentru MEDIAFAX.

NewYorker deţine în România 16 magazine, cel mai recent fiind deschis vineri în centrul comercial Unirea din Bucureşti, în urma unei investiţii de un milion de euro. Compania va mai deschide la sfârşitul lunii noiembrie un magazin cu o suprafaţă de 660 metri pătraţi în Drobeta-Turnu-Severin.

Şindrilaru a spus că va monitoriza atent magazinul din Capitală.

"Având în vedere că este şi cel mai mare oraş, şi numărul furturilor este proporţional cu mărimea acestuia. (…) Din ce am înţeles, zona Unirii este una foarte periculoasă din acest punct de vedere, mai mult decât centrele comerciale, pentru că e stradală şi din magazin ieşi direct în stradă. În mall, ai ieşit din magazin, dar mai ai câteva sute de metri până ieşi şi din centrul comercial, unde este firma de securitate, şi traficul este cât de cât monitorizat", a adăugat directorul general al NewYorker.

El a spus că în 50% din cazuri produsele furate sunt recuperate.

"De multe ori se recuperează, alteori nu, depinde de natura furtului. Unele furturi sunt depistate, altele sunt constatate abia la inventar, când este deja prea târziu. 50% se recuperează.(…) Suntem conectaţi cu cei de la Poliţie şi suntem pregătiţi. Politica firmei este ca pentru orice furt, indiferent de valoare, să fie anunţate organele abilitate şi când se poate rezolva ceva se rezolvă", a arătat Şindrilaru.

Potrivit acestuia, majoritatea furturilor au ca scop valorificarea bunurilor.

"Fură marfa ca să o vândă, sunt foarte puţini care fură pentru uzul personal. De exemplu, dacă bagi în geantă 20 de perechi de jeans e normal că nu le iei ca să le porţi în următorii 10 ani", a adăugat reprezentantul NewYorker.

Legat de piaţa de profil, Sindrilaru a declarat ca NewYorker a înregistrat o creştere a vânzărilor în acest an comparativ cu anul 2009 şi se asteaptă ca 2011 să fie un an şi mai bun din acest punct de vedere. El nu a precizat valoarea vânzărilor.

"Piaţa a evoluat mai bine anul acesta comparativ cu anul trecut, poate începutul de an a fost mai greu, dar noi am simţit că din a doua jumătate a fost mai bine. Ne asteptăm ca 2011 să fie un an şi mai bun, nu numai datorită extinderii, dar ne dorim să înregistrăm şi un plus la magazinele existente faţă de anul acesta", a continuat Şindrilaru.

El susţine că măsura guvernamentală de reducere cu 25% a salariilor bugetarilor nu a afectat vânzările NewYorker şi că preţurile produselor NewYorker nu au fost majorate în urma creşterii TVA la 24%.

De la începutul anului, NewYorker a inaugurat alte patru magazine în Baia-Mare, Arad, Timişoara şi Bucureşti. Retailerul mai deţine magazine în Cluj-Napoca, Sibiu, Bacău, Focşani şi Brăila.

NewYorker este prezent în România din anul 2007 şi are în prezent aproximativ 200 de angajaţi.

Grupul german NewYorker, din care face parte filiala locală, deţine o reţea formată din aproximariv 850 de magazine în 30 de ţări, şi are în plan inaugurarea a încă 100 de unităţi în 2011. Compania a încheiat anul fiscal 2009 cu o cifră de afaceri de peste 1,6 miliarde de euro şi estimează pentru acest an o creştere la aproximativ 1,7 miliarde de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici