Noriel: Vânzările de jucării din decembrie sunt de până la trei ori mai mari faţă de o lună obişnuită

Vânzările de jucării din decembrie sunt de până la trei ori mai mari faţă de o lună obişnuită, fiind perioada în care părinţii cumpără mai multe jucării şi mai scumpe, a declarat pentru MEDIAFAX Cristian Constantinescu, CEO Noriel, care arată că ultimul trimestru generează 40% din vânzările anuale.

453 afișări
Imaginea articolului Noriel: Vânzările de jucării din decembrie sunt de până la trei ori mai mari faţă de o lună obişnuită

Noriel: Vânzările de jucării din decembrie sunt de până la trei ori mai mari faţă de o lună obişnuită (Imagine: Ana Poenariu/Mediafax Foto)

"Faţă de o lună normală vânzările de jucării cresc de două până la trei ori. În perioada aceasta părinţii cumpără jucării puţin mai scumpe decât în restul anului pentru că este o ocazie specială. Mulţi clienţi cumpără în special jucările care sunt promovate prin marketing, în campanii TV, şi tot mai mulţi cumpără jucării educaţionale. Bonul de casă creşte în această perioada cu circa 40%. Bonul mediu este sub 100 lei, nu este o industrie în care bonul să fie foarte ridicat", a arătat Constantinescu.

Potrivit acestuia, trimestrul patru este foarte important pentru retailul de jucării, generând 40% din vânzările anuale

Constantinescu arată că în ultimii ani clienţii au devenit mult mai sofisticaţi şi mai conştienţi de importanţa factorului de siguranţă al jucăriilor, în condiţiile în care au şi mult mai multe surse de informare.

"Faţă de acum câţiva ani, clienţii sunt mult mai informaţi, folosesc tot mai mult online-ul să se informeze despre produse, despre utilitatea lor, ceea ce este un lucru bun pentru noi, pentru că nu toţi jucătoriii comercializează produse safe. Vin în magazine după ce au făcut un research. Sunt clienţi care folosesc smartphone-ul chiar şi în magazine pentru a căuta produsele, pentru a le identifica la raft", a mai spus şeful Noriel, firmă deţinută de familia Constantinescu şi Axxess Capital (40%).

El apreciază că utilizarea online-ului va avea în continuare un trend ascendent, la fel şi vânzările prin acest canal, unde Noriel a înregistrat în acest an o creştere de peste 60% comparativ cu 2013.

Noriel este un producător şi retailer român de jucării, care deţine o fabrică în Filipeştii de Pădure, în judeţul Prahova, şi o reţea de 44 de magazine. Peste trei sferturi din cele 2.000 de jucării comercializate de Noriel sunt fabricate sub propriul brand.

"Anul acesta avem o creştere organică double digit şi clienţii par în continuare să ne aprecieze. Anul ăsta am deschis patru magazine şi vom continua să ne extindem. Vom avea şi serviciul de pickup în store, prin care clienţii vor putea ridică din magazine produsele pe care le comandă online", spune Constantinescu.

La fabrica din Filipeştii de Pădure, Noriel produce în special jocuri de societate şi puzzel-uri, dar intenţionează să extindă gamele de produse fabricate aici, alte tipuri de jucării sunt fabricate în parteneriat cu producători din China.

"Circa 600-700 din produsele noastre sunt sub brand propriu, dintr-un total de 2.000, şi vom creşte, mai ales partea de jucării creative, categorie cu potenţial mare de dezvoltare în viitor. În luna decembrie vânzările de jucării sub brandul nostru au ajuns la circa 40% din vânzări şi vrem să ajungem la 50%. Vedem o valoare mai mare dată consumatorilor de produsele noastre", arată Constantinescu.

O parte din produsele Noriel sunt prezente şi pe rafturile unor reţele de hipermarketuri, adaptate profilului clienţilor acestor magazine.

Constantinescu apreciază că 2014 a fost cel mai bun an de până acum pentru piaţa de jucării din România, evaluată la circa 150 milioane euro.

"Cel mai bun an a fost acesta. Piaţa de jucarii a avut o stagnare, apoi o creştere foarte mică în ultimii 2-3 ai, dar acum a început să crească mai bine. Consumatorii au devenit mai relaxaţi, şi, faţă de alte pieţe unde consumul s-a dus double digit în jos în criză, în jucării bugetul nu s-a redus drastic, pentru că nici nu se cheltuia foarte mult pe jucării ca să ai de unde tăia", arătat Constantinescu.

În ceea ce priveşte preţurile medii ale jucăriilor, şeful Noriel spune că acestea au stagnat, dar dacă piaţa creşte şi preţurile medii vor creşte.

Conform firmei de cercetare Euromonitor, mai mult de 90% din jucării sunt importate, iar cea mai mare cotă de piaţă o au produsele cu preţuri mici şi medii, respectiv între 10 şi 100 lei.

Studiul Euromonitor notează că jucăriile şi jocurile educaţionale au fost "vedetele" ultimilor ani, aceasta rezultând din faptul că părinţii sunt din ce în ce mai atraşi de produsele care sporesc creativitatea şi aptitudinile copiilor, şi nu sunt doar distractive.

De asemenea, industria divertismentului are un impact din ce în ce mai mare asupra vânzărilor de jocuri şi jucării. Produsele cu licenţă au o popularitate din ce în ce mai mare, deoarece, odată cu creşterea utilizării internetului şi timpului dedicat televizorului, copii cer din ce în ce mai multe jucării înfăţişând personajele din serialele preferate.

Printre retaileri de jucării de pe piaţa românească se numără Noriel, Toyplex, Symk, Jumbo. Principalii competitori ai acestora sunt hipermaketurile, care comercializează produse la preţuri mici, magazinele online, dar şi produsele no name comercilizate în pieţe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici