Orban: Contractul pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, semnat la începutul lui 2009

Contractul pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, care va fi realizată prin concesiune, va fi semnat la începutul anului viitor, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

26 afișări
Imaginea articolului Orban: Contractul pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, semnat la începutul lui 2009

Orban: Contractul pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, semnat la începutul lui 2009 (Imagine: Mediafax Foto)

Ministrul se va întâlni, joi, cu consorţiile care au depus oferte, pentru a stabili termenul de analiză a ofertelor finale. Iniţial, termenul a fost fixat pentru 17 noiembrie, însă firma Strabag l-a contestat.

"Evaluarea ofertelor pentru desemnarea câştigătorului durează aproximativ o lună, după care mai există un termen de zece zile pentru eventuale contestaţii. Părerea mea este însă că acest contract nu va fi contestat de nimeni", a precizat Orban.

Ministerul Transporturilor a preselectat patru consorţii pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov. Primul consorţiu este format din companiile Astrada Concessions, Strabag, Egis şi Eurovia Housing&Contructions. A doua asociere este CAP Consortium Autostrada Prahova, alcătuită din firmele Colas SA, Bouygues Travaux Publics, DTP-Terrassement SA şi Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT.

Al treilea consorţiu reuneşte companiile Vinci Concessions-Aktor Concessions-Vinci Construction Grands Projets-Aktor, iar cel de-al patrulea este consorţiul cu denumirea Austrada A3 Comarnic-Braşov Consonoi Bilfinger Berger Porr.

Tronsonul Comarnic-Braşov este împărţit în două segmente, respectiv Comarnic-Predeal (36,2 kilometri) şi Predeal-Braşov (21,8 kilometri), totalizând peste 50 de poduri, pasaje şi viaducte.

Valoarea contractului de construcţie, inclusiv costurile asociate întreţinerii şi operării pe o perioadă de 25 ani, a tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov, în lungime de 58 km, a fost evaluată la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel că preţul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici