(P) Şantierul Naval Damen Galaţi livrează cea de-a treia navă de suport logistic pentru Ministerul Apărării din Tunisia

Pe 11 august cea de-a treia nava de suport logistic tip OPV 1400, comanda 312555401, purtând numele “HANNON” a plecat din Şantierul Naval Damen Galaţi cu destinaţia Bizerte, Tunisia.

7401 afişări
Imaginea articolului (P) Şantierul Naval Damen Galaţi livrează cea de-a treia navă de suport logistic pentru Ministerul Apărării din Tunisia

(P): Şantierul Naval Damen Galaţi livrează cea de-a treia navă de suport logistic pentru Ministerul Apărării din Tunisia

HANNON este a treia nava din seria de patru, construite pentru Ministerul Apărării din Tunisia.

A treia navă din seria de patru OPV (Offshore Patrol Vessel) 1400, nave de suport logistic construite pentru Ministerul Apărării din Tunisia, a fost livrată de şantierul gălăţean pe 27 iulie 2018, cu o zi mai devreme decât era prevăzut în contract. Cea de-a patra şi ultima navă va părăsi cheul şantierului pe 20 octombrie anul acesta, încheind astfel unul dintre cele mai complexe şi fiabile proiecte din portofoliul Şantierului Naval Damen Galaţi.

Primele două nave, cu un design uşor diferit ce presupune punţi aterizare elicopter încorporate în structura navei, au început fabricaţia în Decembrie 2016 şi au fost deja livrate în Februarie, respectiv Mai, 2018. Inaugurarea acestora în Tunisia a avut loc la finele lunii iunie, anul curent, în prezenţa preşedintelui ţării şi a altor oficialităţi importante.

Cele patru nave sunt construite în totalitate la Galaţi cu sprijinul partenerilor tradiţionali pentru lucrările auxiliare. Punerea în funcţiune a echipamentelor, testele de cheu şi de mare precum şi pre-acceptarea tehnică a navelor au fost coordonate tot de şantierul din Galaţi. Inclusiv pe perioada voiajului către destinaţia finală, şantierul va asigura suportul tehnic prin prezenţa unui inginer de specialitate.

Damen asigură pentru Ministerul Apărării din Tunisia şi pregătirea echipajului desemnat să opereze navele printr-un program de pregătire ce se desfăşoară în trei etape: pregătirea unui număr important din membrii echipajului la sediul şantierului din Galaţi cu două săptămâni înaintea plecării, pregătirea aceloraşi membri ai echipajului, care însoţesc şi nava în timpul voiajului către destinaţia finală, până la sosirea în Tunisia, iar în ultima fază pregătirea întregului echipaj după predarea navei, pentru o perioadă determinată de timp.

Cu o lungime de 72 de metri , o lăţime de 12,7 metri, un pescaj de 3,80 metri şi deplasament de 1,470 tone (plină încărcare), “HANNON”, la fel ca şi surorile ei este concepută având caracteristici excelente de navigabilitate în condiţii maritime moderate până la dificile. Construcţia acestei serii de nave are la bază faimosul concept Damen Sea Axe, concept care a fost materializat, începând cu anul 2006, în peste 120 de nave construite sau aflate în construcţie pentru clienţi de pe întreg mapamondul.    

De asemenea, în şantierul din Galaţi au fost construite cele mai mari nave de apărare şi securitate din flota pazei de coastă suedeze: KBV 001 ”POSEIDON”, KBV 002 ”TRITON”, KBV 003 ”AMFITRITE”, livrate în 2009-2010. Chiar dacă proiectarea şi construirea navelor a reprezentat o complexitate ridicată, proiectul s-a bucurat la final de un mare succes, evidenţiind abilitatea şantierului de a livra nave complete şi complexe. Cu o lungime de 81,2 m şi un deplasament de 5,850 tone, navele au ca funcţii controlul traficului maritim, controlul mediului, controlul pescuitului, operaţiuni de salvare şi sprijin pentru scufundări, suport ROV, intervenţie în caz de scurgeri produse petroliere şi chimice. Navele sunt capabile să spargă gheaţa de 0,5 m grosime la o viteza de 4 noduri.

O altă realizare a şantierului din Galaţi o reprezintă construcţia navei amiral a Poliţiei de frontieră române, MAI 1105 “ŞTEFAN CEL MARE”, considerată ca fiind un ambasador respectat şi privilegiat al României în porturile lumii, unde îşi îndeplineşte misiunile externe, care a salvat mii de vieţi în timpul participării sale la diverse operaţiuni Frontex de securizare a frontierei. Livrată în 2010, aceasta măsoară o lungime de 66m şi are un deplasament de 1,505 tone, având ca funcţii de bază securitatea maritimă, aplicarea legii, securitatea frontalieră, patrulare, offshore, căutare şi salvare.

Tot la Galaţi s-au construit şi două nave din seria de patru ale clasei OPV ”HOLLAND” cu o lungime de 108m şi un deplasament de 3,810 tone - HNLMS ”FRIESLAND” şi HNLMS ”GRONINGEN”. Acestea au fost livrate, alături de alte cinci nave diferite, Marinei Regale Olandeze. Rolul lor principal este de a efectua operaţiuni militare de intensitate mică, cum ar fi anti-piraterie şi anti-contrabandă, inclusiv interdicţia maritimă, contra-terorism şi asistenţă umanitară, dar au capacităţi de supraveghere electronică şi radar mult mai avansate, care sunt folosite pentru stabilizarea militară şi rolurile de securitate,

Cu o lungime de 67,2m şi deplasament de 1,140 tone, P 6701 ARIALAH şi P 6702 HMEEM reprezintă alte două nave de securitate şi apărare livrate Autorităţii pentru Protecţia de Coastă & Infrastructură Critică din Emiratele Arabe Unite. Navele au la baza conceptul Damen's Sea Axe 6711, iar rolul lor include securitatea maritimă, aplicarea legii, patrularea offshore, căutarea şi salvarea.

În afara proiectelor prezentate mai sus, în prezent la Galaţi se află în construcţie 2 nave de patrulare multifuncţionale de tipul OPV1900, care au ca termen de livrare anul 2019-2020.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici