Pandemia închide două companii din domeniul auto. Sute de angajaţi rămân pe drumuri

  • 500 angajaţi din localitatea Deta, judeţul Timiş, îşi vor pierde locurile de muncă începând cu 1 iulie
  • Două fabrici care produc componente auto îşi închid porţile din cauza coronavirusului
  • Primarul oraşului Deta speră că alţi investitori vor acoperi ”golul” lăsat în bugetul oraşului
6102 afișări
Imaginea articolului Pandemia închide două companii din domeniul auto. Sute de angajaţi rămân pe drumuri

Pandemia închide două companii din domeniul auto. Sute de angajaţi rămân pe drumuri

Dalibor lucreză la producătorul de huse pentru maşini Prevent de 8 ani. A început ca muncitor necalificat, a devenit operator, iar în ultimii ani a fost operator programator. El spune că, la început, firma avea peste 1.000 de angajaţi, însă treptat numărul muncitorilor s-a redus la aproximativ 250. Nu ştie unde va lucra în viitor deoarece în oraşul Deta fabricile s-au închis pe rând. În oraş mai există o fabrică de componente auto, Joyson (fosta Takata), care are tot 250 de angajaţi, dar din câte a auzit şi această firmă urmează şă îşi închidă porţile. Dalibor spune că angajatorul le va da salarii compensatorii. Cei cu o vechime de peste cinci ani vor primii două salarii, iar cei cu o vechime de peste zece ani trei.
 
Petru Roman, primarul oraşului Deta speră ca cele două firme să se redreseze în timp şi să revină din nou pe piaţă. Dacă acest lucru nu se va întâmpla, va încerca să atragă în oraş alţi investitori.
 
Industria auto generează 14% din PIB-ul României, este cel mai puternic exportator al României şi are 200.000 de angajaţi. Cei mai mulţi invesitori din domeniul auto au fabrici în vestul ţării, iar până acum 3 luni companiile se confruntau cu un deficit acut de personal. Astăzi, 1.000 de angajaţi ai Dacia şi 1.600 de angajaţi ai Ford sunt încă în şomaj tehnic. 
 
Epidemia de coronavirus a condus la prăbuşirea industriei auto la nivel global şi, implicit, a scăzut comenzile furnizorilor.
 
Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Prevent nu au răspuns, iar reprezentanţii Joyson au infirmat informaţia potrivit căreia fabrica din Deta s-ar închide.
 
”După şapte ani de zile nu am mai avut comenzi, firma a început să meargă tot mai greu, muncitori tot mai puţini şi acum ne bagă în şomaj. Va fi greu, pentru unii oameni, navetişti care vin din alte zone, alt judeţ. Îmi voi căuta de muncă, aş prefera tot în oraşul Deta, să nu fac naveta la Timişoara, am familie”, spune Dalibor Goicu – Angajat PREVENT.
 
”Lucrul bun este că există aceste clădiri, aceste hale, care probabil că nu le vor lua indiferent de ce se va întâmpla. Sigur că oraşul este afectat. Chiar dacă cei care lucrează la aceste două întreprinderi, mare parte, sunt din zonă din localităţile din împrejurul oraşului nostru, Deta a trăit foarte bine cu aceste două întreprinderi şi vom simţi mai mult ca sigur anul viitor la cote, banii nu vor mai veni aşa cum au venit şi caegoric ne vor afecta la dezvoltarea  oraşului”, a declarat Petru Roman – primarul oraşului Deta.


 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici