Perspectivele producătorilor de ciocolată se înrăutăţesc din cauza creşterii preţurilor la cacao

Producătorii de ciocolată precum Hershey şi Mondelez se vor confrunta cu condiţii comerciale mai dificile în următorul an. Se încearcă transferul creşterii costurilor cu cacao către consumatorii cu bani puţini, care fac economii.

341 afișări
Imaginea articolului Perspectivele producătorilor de ciocolată se înrăutăţesc din cauza creşterii preţurilor la cacao

Industria s-a bucurat de profituri extraordinare în ultimii doi ani, deoarece cererea de ciocolată a rezistat în ciuda creşterilor de preţuri, dar datele consultate de Reuters arată că această tendinţă s-ar putea întrerupe chiar în momentul în care preţurile la cacao au atins cel mai ridicat nivel din ultimii 46 de ani, iar preţurile la zahăr sunt aproape de cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu.

Consumatorii din Europa şi Statele Unite au înregistrat deja creşteri de preţ de 13% şi, respectiv, 20% în ultimii doi ani şi încep să reducă cantitatea de ciocolată pe care o cumpără, arată datele obţinute pentru Reuters de către Nielsen IQ, un cercetător de piaţă.

Consumatorii „fac mai multe cumpărături, sperând să găsească oferte”, a declarat luna trecută directorul general al Mondelez, Dirk Van de Put.

Mondelez, producătorul Cadbury, se aşteaptă ca inflaţia la cacao şi zahăr să continue. Ca răspuns, compania a declarat că se asigură că este acoperită în mod semnificativ şi continuă să stimuleze productivitatea.

„Vorbim cel mai probabil de o creştere de peste 30 de procente dacă ne uităm la ultimele 12 luni, sau chiar mai mult, în special la cacao”, a declarat în iulie directorul financiar al Mondelez, Luca Zaramella.

Dar, după mai bine de doi ani de preţuri mai mari, comercianţii cu amănuntul ripostează, spun analiştii, ceea ce duce la o luptă care pune în pericol marjele şi profitabilitatea ciocolatierilor.

O astfel de bătălie a dus la faptul că Mondelez a retras anterior batoanele Cadbury şi Milka de pe rafturile lanţului belgian de supermarketuri Colruyt, după ce nu a reuşit să ajungă la un acord asupra preţurilor.

Producătorii de ciocolată mizează pe rezistenţa tradiţională a produsului lor la creşterile de preţ. Mondelez şi-a majorat luna trecută previziunile de creştere a veniturilor anuale, în timp ce Hershey şi-a ridicat prognoza de profit.

„Acum că preţurile sunt 100% asigurate, ne aşteptăm la o creştere a volumului şi a veniturilor, precum şi la o îmbunătăţire a marjei pentru Europa”, a declarat Zaramella, după ce Mondelez şi-a rezolvat disputa cu Colruyt.

Cu toate acestea, creşterea volumului vânzărilor de ciocolată a Mondelez a slăbit substanţial în acest an - de la 14,8% în cele 4 săptămâni până la 25 februarie la 3,2% în cele 4 săptămâni până la 15 iulie, în ritm anual - chiar dacă a menţinut creşterile de preţ în zona de două cifre, potrivit unei analize Bernstein a datelor Nielsen IQ, consultată de Reuters.

Datele au arătat că volumele de vânzări ale Hershey au scăzut tot mai mult în această perioadă, în timp ce compania a crescut preţurile.

„Vedem că consumatorii încep să reacţioneze mai mult decât înainte, aş fi foarte precaut cu creşterile de preţuri”, a declarat Dan Sadler, expert în dulciuri la IRI, un cercetător de piaţă cu sediul în SUA.

Barry Callebaut, cel mai mare producător de ciocolată din lume, care aprovizionează majoritatea marilor branduri, inclusiv Nestle, nu se aşteaptă la o creştere a volumului de vânzări în acest an. Luna trecută a raportat că volumele au scăzut cu 2,7% în cele nouă luni încheiate la 31 mai.

Între timp, ciocolata cu preţuri mai mici „marcă privată” continuă să câştige cotă de piaţă.

În SUA, volumele de vânzări ale mărcilor private au crescut cu aproape 9% în anul până la jumătatea lunii iunie, în ciuda unor creşteri de aproape două cifre ale preţurilor, arată datele IRI.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
ciocolată,
cacao,
preţ

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici