- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.04.2013, 14:22)
- Raluca Ghinea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peste 80% din români iau în calcul schimbarea băncii cu care colaborează. Care sunt nemulţumirile acestora
Peste 80% dintre români iau în calcul să se mute la altă bancă în următoarele şase luni, mult peste media globală, de 51%, cei mai mulţi clienţi fiind nemulţumiţi în privinţa încrederii, siguranţei şi relaţiei cu banca, potrivit raportului World Retail Banking Report 2013 publicat de Capgemini.
1980 afișări
Peste 80% din români iau în calcul schimbarea băncii cu care colaborează. Care sunt nemulţumirile acestora (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)
Raportul relevă că 16,2% dintre clienţii români ai băncilor de retail sunt hotărâţi să schimbe banca cu care colaborează în următoarele şase luni şi 67,4% nu sunt siguri dacă vor rămâne la aceeaşi bancă, în timp ce la nivel global procentajele se situează la 10%, respectiv 41%, potrivit sutudiului companiei Capgemini, care furnizează consultanţă managerială, IT şi servicii de outsourcing.
Raportul World Retail Banking 2013 se bazează pe datele colectate de la 18.000 de clienţi din 35 de ţări şi măsoară cei mai importanţi factori cu privire la canale, tranzacţii şi produse bancare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
-
Ambasadorul Israelului distruge Carta ONU cu un tocător de hârtie. A protestat împotriva votului pro-Palestina
-
Cum poate fi blocată Rusia pe front. Ucraina aşteaptă primele avioane de luptă F-16 în iunie sau iulie - surse
-
Novak Djokovic, lovit de o sticlă de apă, a ieşit de pe teren sângerând
În România, clienţii au nemulţumiri legate de încredere şi siguranţă (doar 23% dintre respondenţi fiind satisfăcuţi), relaţia cu banca (35% satisfăcuţi), cunoaşterea nevoilor şi preferinţelor de către instituţiile de credit (38% mulţumiţi), oferirea mai multor canale de distribuţie (40% satisfăcuţi) şi distribuirea produselor pe canale potrivite (41% satisfăcuţi).
Clienţii bancari români sunt nesiguri şi îngrijoraţi de evoluţia sectorului bancar, deşi depozitele de până la 100.000 de euro sunt garantate, consideră directorul de vânzări al Capgemini România, Kevin von Gamm.
Potrivit unui studiu al Băncii Mondiale, doar 1 din 8 români are încredere în bănci.
Pe de altă parte, la nivel global circa jumătate dintre clienţi nu sunt multumiţi de bănci în privinţa următoarelor aspecte: cunoaşterea nevoilor şi preferintelor clienţilor (37% satisfăcuţi), distrubuirea produselor pe canale potrivite (43% satisfăcuţi), încredere şi siguranţă (51% satisfăcuţi), relaţia şi intimitatea cu clienţii (43% satisfăcuţi) şi oferirea mai multor canale de distribuţie (44% satisfăcuţi).
"S-a remarcat faptul că experienţele bancare pozitive ale clienţilor se corelează cu încrederea în bănci şi cu percepţia că băncile le înţeleg nevoile. În situaţia în care la nivel global jumătete din clienţii de retail nu sunt loiali băncilor, este clar că acestea trebuie să îmbunătăţească relaţiile cu clienţii. Băncile trebuie să urmărească diferenţierea şi să obţină loialitatea clienţilor şi în alte moduri", se mai spune în comunicat.
Instituţiile de credit din România sunt concentrate mai mult pe problema profitabilităţii scăzute, deşi calitatea serviciilor este un factor important pentru retenţia clienţilor. Restructurarea sectorului bancar, în scopul de a îmbunătăţi profitabilitatea, ar putea afecta relaţia dintre client şi bancă întrucât unii clienţi şi-ar putea pierde persoana de contact din banca sau sucursala pe care o vizitau.
Serviciile mobile reprezintă viitorul băncilor de retail, potrivit lui von Gamm, care precizează că până la finalul acestui an vor fi mai multe dispozitive mobile decât oameni, fiind estimate 10 miliarde de dispozitive mobile, respectiv o medie de 1,4 dispozitive mobile pe cap de locuitor.
Clienţii tineri au aşteptări mai mari de la serviciile de mobile banking, plata facturilor, transferuri rapide, alerte, balanţa contului şi aplicaţii mobile.
În România, telefonia mobilă inteligentă (smart phones) a înregistrat o creştere a ponderii în totalul pieţei de telefoane, de la 5% în 2010 la peste 20% în 2013.
Prezentă în România din 2001, Capgemini are peste 50 de consultanţi şi 85 de dezvoltatori IT. În 2009, compania a deschis un centru de outsourcing în Iaşi, cu 250 de angajaţi în prezent. Firma de consultanţă activează în 44 de ţări, cu circa 125.000 de salariaţi.
Citește pe alephnews.ro: Administrația Biden va crește de 4 ori tariful pe EV-urile importate din China. China critică planurile SUA
Citește pe www.zf.ro: Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce transformare pentru femeia care l-a înnebunit pe Gigi Becali! A făcut avere din imaginile cu ea dezbrăcată!
PROSPORT.RO
Ce a pățit acest pensionar italian de 79 de ani, după ce s-a cuplat cu o româncă de 28 de ani. Cine (și CE) era Simona, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe