- Home
- Economic
- PARIS, (23.10.2013, 12:23)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peugeot ar putea rupe alianţa cu GM, estimând că nu va atinge ţinta privind reducerea cheltuieilor
PSA Peugeot Citroen, al doilea producător auto din Europa după vânzări, ar putea rupe alianţa cu grupul american General Motors, estimând că nu va atinge ţinta privind reducerile de cheltuieli, cu 1 miliard de dolari până în 2016.
95 afișări
Peugeot ar putea rupe alianţa cu GM, estimând că nu va atinge ţinta privind reducerea cheltuieilor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Grupul francez analizează rezultatele alianţei pentru a decide dacă va mai produce automobile în parteneriat cu GM, evaluând şi "condiţii relevante" din acordul de dezvoltare încheiat între cele două companii, a anunţat miercuri Peugeot.
"Numai această alianţă îi mai putea salva; este începutul sfârşitului. Ţintele convenite la încheierea protocolului de alianţă au fost minime, iar acum Peugeot a rămas pe cont propriu. Pierde pe toate fronturile", comentează pentru Bloomberg un analist financiar francez.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
Protocolul datează de anul trecut şi este unul dintre pilonii strategiei de redresare a Peugeot, care a încercat să scadă cheltuielile prin accesarea resurselor GM.
Impactul financiar al alianţei a fost însă mai slab decât anticipa conducerea companiei franceze, care are probleme financiare şi trebuie să-şi găsească rapid noi parteneri.
Peugeot pregăteşte o majorare de capital de cel puţin 3 miliarde euro, finanţată de statul francez şi de grupul chinez Dongfeng Motor, care vor prelua câte 20% din acţiunile companiei, au declarat săptămâna trecută surse apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.
"Ne concentrăm pe identificarea unor proiecte profitabile, pe termen lung, şi apoi căutăm soluţii pentru a le finanţa. Trebuie să gândim pe termen lung, să căutăm prooiecte pe termen mediu sau lung pentru a asigura profitabilitatea grupului", a declarat miercuri într-o conferinţă cu analiştii directorul financiar al Peugeot, Jean-Baptiste de Chatillon.
Afacerile Peugeot depind în mare măsură de evoluţia pieţei europene, unde vânzările de automobile au scăzut aproape de minimul ultimilor 20 de ani.
Compania a vândut o parte din active pentru a obţine lichidităţi, iar divizia bancară a grupului a primit garanţii guvernamentale de 7 miliarde euro de la statul francez.
Acţiunile Peugeot au crescut miercuri la Paris cu până la 3,7%, la 10,78 euro, şi au avansat cu 95% de la începutul anului. Producătorul auto are o capitalizare de piaţă de 3,79 miliarde euro.
GM, care deţine 7% din acţiunile Peugeot, s-ar putea retrage din alianţa cu grupul francez dacă Dongfeng va deveni acţionar, deoarece compania americană lucrează în China în parteneriat cu o altă companie, SAIC Motor, a afirmat o altă sursă. Protocolul alianţei prevede că GM o poate dizolva unilateral în cazul unei schimbări în acţionariatul Peugeot.
"Alianţa continuă conform programului stabilit. Avem alte proiecte în curs de evaluare. Unele dintre acestea nu sunt fezabile economic, astfel că renunţăm la ele", a declarat purtătorul de cuvânt al Peugeot, Jean-Baptiste Thomas, citat de Bloomberg.
Peugeot a anunţat recent că intenţionează să transfere producţia unui model către o fabrică a GM din Spania. GM este prezent în Europa prin Opel şi Vauxhall.
Opel va produce în Spania, încpând din 2016, un automobil produs în parteneriat cu Peugeot.
"Continuăm implementarea proiectelor deja stabilite", a declarat purtătorul de cuvânt al GM, Ulrich Weber, care a refuzat să comenteze dacă grupul american va reevalua ţinta privind reducerea cheltuielilor, prin alianţa cu Peugeot, cu 1 miliarde de dolari până în 2016.
Vânzările Peugeot au scăzut cu 3,7% în trimestrul al treilea, la 12,1 miliarde euro. Divizia producătoare de automobile a grupului a pierdut 510 milioane euro în prima jumătate a anului.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Peugeot pregăteşte o majorare de capital de 3 miliarde euro, cu un investitor chinez şi guvernul francez
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe