Piaţa auto din Rusia, grav lovită de criză. VW reduce producţia

Grupul german Volkswagen va reduce în acest an producţia şi numărul de angajaţi care lucrează la fabrica deţinută în Kaluga, Rusia, din cauza crizei cu care se confuntă economia acestei ţări, anunţul fiind făcut la scurt timp după anunţul General Motors privind oprirea producţiei în această ţară.

459 afișări
Imaginea articolului Piaţa auto din Rusia, grav lovită de criză. VW reduce producţia

Piaţa auto din Rusia, grav lovită de criză. VW reduce producţia (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Fabrica din Kaluga va produce patru zile pe săptămână, în perioada aprilie-iulie, în timp ce în luna mai numărul de schimburi va scădea de la trei la două. Totodată, activitatea va fi suspendată timp de două săptămâni, în perioadele 5-8 mai şi 12-15 mai. În aceste condiţii, cel puţin 150 de angajaţi ai acestei fabrici vor fi concendiaţi, relatează Automotive News.

"În primele luni din 2015 piaţa auto din Rusia a continuat să resimtă impactul economiei slabe, a creşterilor semnificative de preţuri şi de dobânzi. Nu ne aşteptăm ca situaţia să se schimbe în următoarele luni", se arată într-un comunicat al VW.

Compania a precizat că planul de investiţii în Rusia rămâne neschimbat, construcţia unei fabrici de motoare şi a unui depozit pentru componente auto decurgând normal.

"Piaţa rusă are în continuare un potenţial semnificativ de creştere pe termen lung", potrivit grupului german.

VW Group construieşte la Kaluga modelele Audi A6, A7, A8L, Q5 şi Q7, precum şi VW Polo, Tiguan, Skoda Fabia şi Octavia.

Daniel Schwarz, analist la Commerzbank în Frankfurt, anticipează că piaţa auto din Rusia se va contracta în acest an cu circa 25%, astfel că ajustarea producţiei este justificată.

VW a trimis peste 100 de angajaţi din Rusia în Germania pentru programe de training şi va transfera unii angajaţi de la Kaluga la fabrica de motoare din apropiere sau la depozitul companiei de lângă Moscova, au spus surse din companie.

În primele două luni ale acestui an, vânzările VW Group în Rusia au scăzut cu 27%, la 27.527 de vehicule, potrivit datelor Association of European Businesses din Moscova.

VW deţine o cotă de 11,3% pe piaţa din Rusia, fiind pe locul al doilea după alianţa Renault-Nissan-AvtoVAZ, care controlează 34,7% din piaţă.

Grupul american General Motors a anunţat săptămâna trecută ca va opri complet producţia la fabrica deţinută la St. Petersburg şi va sista vânzările mărcii Opel şi majorităţii modelelor Chevrolet pe piaţa rusă.

Grupul Ford este efectat la rândul său de contracţia pieţei din Rusia, dar a adoptat o strategie diferită faţă de GM, având mai multe avantaje. Astfel, Ford a limitat riscurile prin înfiinţarea unei companii mixte cu partenerul local Sollers, îşi reduce dependenţa de importuri printr-o producţie mai mare în Rusia, ceea ce GM nu a făcut, iar produsele Ford sunt mai potrivite cererii din piaţă decât cele ale concurentului american.

Ford Sollers va lansa în acest an patru modele, între care Fiesta, şi va deschide o fabrică de motoare în Tatarstan, care se va adăuga altor trei fabrici de vehicule.

Săptămâna trecută, Ford a anunţat că va oferi bonusuri clienţilor mărcilor GM care vor fi retrase din Rusia, iar dealerii abandonaţi de GM au fost informaţi că Ford vrea să îşi extindă reţeaua de retail şi este deschis colaborărilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici