Piaţa auto UE s-a restrâns anul trecut cu 1,7%. România şi Dacia au avut scăderi abrupte - Mediafax

Piaţa auto UE s-a restrâns anul trecut cu 1,7%. România şi Dacia au avut scăderi abrupte

Înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut cu 1,7% anul trecut, la 13,1 milioane de unităţi, în timp ce piaţa românească s-a contractat cu 13,6%, la 81.719 maşini, iar constructorul Dacia a înregistrat un declin de 5%, la 246.381 automobile.

222 afişări

Imaginea articolului Piaţa auto UE s-a restrâns anul trecut cu 1,7%. România şi Dacia au avut scăderi abrupte

Piaţa auto UE s-a restrâns anul trecut cu 1,7%. România şi Dacia au avut scăderi abrupte (Imagine: Stefan Birlodeanu/Mediafax Foto)

Majoritatea pieţelor mari din UE au scăzut anul trecut, cu scăderi de 2,1% în Franţa, 4,4% în Marea Britanie, 10,9% în Italia, respectiv 17,7% în Spania, se arată într-un comunicat transmis marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Germania, cea mai mare piaţă europeană, a fost singura excepţie, cu o creştere de 8,8% în 2011, la 3,17 milioane de automobile noi înmatriculate.

A doua mare piaţă în 2011 a fost Franţa, cu 2,25 milioane de unităţi, urmată de Marea Britanie, cu 2,03 milioane.

 

La nivelul Europei emergente, statele UE10, ACEA a înregistrat o scădere de 2,9%, la 760.706 înmatriculări de automobile noi.

Dintre constructorii auto, singurele grupuri mari care au înregistrat creştere au fost companiile germane, Volkswagen, BMW şi Daimler.

Înmatriculările de autoturisme noi produse de Volkswagen au crescut anul trecut în UE cu 7,5%, la 3,04 milioane de unităţi, urcând cota de piaţă a gigantului german la 23,2%.

Al doilea mare constructor european, PSA Peugeot Citroen, a înregistrat în 2011 o scădere de 9%, la 1,64 milioane de automobile.

Renault ocupă locul al treilea, cu 1,27 milioane de înmatriculări, în scădere cu 8,4%. Înmatriculările mărcii Renault au coborât cu 9,2%, la 1,02 milioane de autoturisme noi, în timp ce Dacia a scăzut cu 5% în UE, la 246.381 de unităţi.

General Motors (GM) a scăzut cu 2% în UE, la 1,14 milioane de automobile, iar înmatriculările Ford au coborât cu 3,2%, la 1,04 milioane.

Fiat a înregistrat cea mai abruptă scădere anul trecut în UE dintre marii constructori auto europeni, de 12,1%, la 928.390 de înmatriculări.

Producătorul de automobile premium BMW a crescut cu 7,6%, la 780.981 de autoturisme, iar Daimler, proprietarul Mercedes-Benz Cars, a reuşit un avans marginal, de 0,2%, la 652.790 de unităţi.

Înmatriculările Toyota în Europa au scăzut cu 6,4%, la 523.418 unităţi.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
AUTO ,
UE ,
ÎNMATRICULĂRI

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.