Piaţa de carburanţi din România va deveni matură în câţiva zeci de ani

Piaţa de carburanţi din România va deveni matură în câţiva zeci de ani, deşi înregistrează cea mai mare creştere comparativ cu Slovacia şi Ungaria, ţări-cheie ale grupului ungar MOL, a declarat, marţi, vicepreşedintele pe probleme de comunicare al companiei, Szabolcs Ferencz.

48 afișări
Imaginea articolului Piaţa de carburanţi din România va deveni matură în câţiva zeci de ani

Piaţa de carburanţi din România va deveni matură în câţiva zeci de ani

"Comparativ cu Slovacia şi Ungaria, România este singura piaţă care creşte, dar va deveni matură în câteva decade, când va ajunge la nivelul de motorizare al altor state din Uniunea Europeană", a declarat, Szabolcs Ferencz.

Consumul de benzină în România este relativ constant, în timp ce pe segmentul motorinei se înregistrează creşteri. În acest an, vânzările medii pe benzinărie ale MOL România, filiala locală a grupului ungar, au ajuns la patru milioane de litri pe unitate, nivel similar cu cel din Slovacia şi Ungaria.

Potrivit preşedintelui MOL România, Zsolt Szalay, rata de creştere a pieţei de carburant din România în acest an a fost de două cifre, iar pentru anul viitor estimează un ritm de o cifră. Printre factorii care vor determina această evoluţie, Szalay a enumerat sectorul construcţiilor şi cel al agriculturii, unde se observă scăderi ale consumului.

MOL România estimează că pe termen mediu va ajunge la o cotă de piaţă de 15% pe distribuţia de carburanţi, faţă de nivelul de 12% din acest an.

Oficialii MOL au afirmat că bugetul grupului este elaborat pe un nivel al barilului de petrol de 60-70 dolari, iar criza financiară nu afectează compania şi reprezintă o oportunitate în viitorul apropiat pentru achiziţii.

"Pe timp de criză, investiţiile nu trebuie oprite. România este una dintre cele mai promiţătoare pieţe din zonă", a spus senior vicepresident pe retail al grupului MOL, Laszlo Geszti.

Totodată, MOL România va continua să se extindă pe piaţa românească prin achiziţii de benzinării şi investiţii greenfield.

"Sunt multe benzinării de vânzare în România, dar nu vrem doar să cheltuim bani, ci să avem benzinării tot mai eficiente", a spus Szalay, adăugând că în acest moment preţurile la pompă sunt similare cu cele din luna ianuarie a acestui an.

În acest context, Geszti a adăugat că nu intenţionează să renunţe la investiţii în România. Până în prezent, compania a investit pe piaţa locală 155 de milioane euro în reţeaua de benzinării, fără preţul terenurilor.

Pe de altă parte, MOL România intenţionează să lanseze anul viitor un nou serviciu pentru operatorii de flote auto, respectiv dotarea acestora cu GPS-uri, şi analizează şi oportunitatea de a deschide restaurante în benzinării, la fel ca în Ungaria şi Croţia.

Deocamdată, MOL România are o singură benzinărie unde funcţionează un restaurant, în Bucureşti.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici