Piaţa locală a PC-urilor a crescut cu 58%, în trimestrul al doilea

Piaţa locală a calculatoarelor personale, unde sunt incluse cele de birou (desktop-uri), portabile (notebook-uri) şi servere, a crescut cu 58% în trimestrul al doilea, la 147 milioane dolari, iar vânzările au atins 165.000 de unităţi, cu peste o treime peste nivelul din intervalul similar din 2006.

1 afișare
Imaginea articolului Piaţa locală a PC-urilor a crescut cu 58%, în trimestrul al doilea

Piaţa locală a PC-urilor a crescut cu 58%, în trimestrul al doilea

Vânzarile de notebook-uri au înregistrat, din nou, o rată spectaculoasă de creştere, respectiv peste 120% mai multe unităţi vândute decât în al doilea trimestru al anului trecut, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare International Data Corporation (IDC).

În intervalul aprilie-iunie, considerat unul slab pentru unităţile desktop, vânzările de PC-uri de birou au crescut cu 23%, în special datorită unor proiecte din sectorul public şi a unor achiziţii de tehnică de calcul cu sprijin guvernamental, se arată în studiu.

Piaţa serverelor tip x86 a înregistrat, de asemenea, o evoluţie puternic pozitivă, şi s-a majorat cu aproape 82% peste valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului precedent.

Preţul mediu al PC-urilor a scăzut cu 8,3%, de la 1.727 lei, la începutul anului, la 1.583 lei, în martie, reiese dintr-un studiu despre piaţa românească realizat de GfK Group. Desktop-urile s-au ieftinit cu 9,5%, la 1.320 lei, de la 1.459 lei, iar notebook-urile cu 12% (367 lei), preţul din luna martie fiind de 2.610 lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici