Ponta consideră că linia de metrou spre aeroportul Henri Coandă-Otopeni ar fi ineficientă economic

Linia de metrou care leagă Aeroportul Henri Coandă de Bucureşti este, din păcate, ineficientă din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia, consideră premierul Victor Ponta.

488 afișări
Imaginea articolului Ponta consideră că linia de metrou spre aeroportul Henri Coandă-Otopeni ar fi ineficientă economic

Ponta consideră că linia de metrou spre aeroportul Henri Coandă-Otopeni ar fi ineficientă economic (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)

Şeful Executivului a făcut această afirmaţie în timp ce aştepta ca scutul de forare să străpungă peretele staţiei de metrou Orizont, pe şantierul de construcţie al liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, în contextul în care a anunţat că pentru linia de metrou spre aeroportul Henri Coandă-Otopeni au fost alocaţi bani doar pentru studii de fezabilitate.

"Sigur că e o chestiune modernă să ai legătură de metrou cu aeroportul, orice capitală are chestia asta, dar problema e să ai şi trafic, că, dacă n-ai trafic, ai băgat banii şi nu-ţi scoţi nici banii de întreţinere", le-a spus premierul ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, şi reprezentanţilor constructorului, firma Astaldi, implicaţi în proiectul din Drumul Taberei.

Oficiali din Ministerul Transporturilor au precizat că viitoarea linie preia şi călătorii care s-ar îndrepta spre zonele de locuit din zona de nord a Capitalei, o zonă în plină dezvoltare, precum şi pe cei care s-ar duce la cumpărături în centrele comerciale aflate în preajmă.

"Ştiu că sunt şi mall-uri, cu toate celelalte, dar câţi se duc cu metroul la mall ? Ştiţi vreunul care merge cu metroul la mall ?", i-a întrebat Ponta.

"Mai merg. Acum s-a deschis şi promenada şi se circulă mult cu metroul, mai ales tineretul", a spus unul dintre cei prezenţi, iar ministrul Transporturilor a arătat că, în urma unui studiu făcut de japonezi, s-a constatat că traficul ar fi de 40.000 de călători pe zi, pe cele 12 staţii ale tronsonului.

"Dar nu acoperă. Nu vorbesc de costurile investiţiei, vorbesc de întreţinere", a explicat premierul.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor i-au spus lui Ponta că va fi o şedinţă comună cu toate părţile implicate în construcţia acestei linii de metrou pentru a analiza o posibilă reducere a costurilor.

"Japonezii ne păstrează creditul, dar la preţul ăla, e greu", le-a mai spus primul-ministru.

În urmă cu două luni, premierul a anunţat că proiectul Magistralei 6 de metrou, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, început în 1999, va fi finalizat doar după ce autorităţile vor încheia lucrările la tronsonul Drumul Taberei-Universitate şi linia spre Lacul Străuleşti.

La acel moment, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, s-a întâlnit cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discuţiei fiind proiectul Magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă, care, începând din 2010, beneficiază de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un împrumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat României.

După întâlnire a fost transmis un comunicat în care ministrul afirma că doreşte continuarea construcţiei Magistralei 6 de metrou, care să lege reţeaua existentă cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea că este prea scump şi nu este justificat de traficul existent.

Ministrul Transporturilor a precizat că susţine construcţia acestei magistrale şi chiar posibilitatea dezvoltării unor staţii multimodale de tren şi metrou pentru cele două extreme, la Gara de Nord şi la Aeroportul Henri Coandă.

Ambasadorul Japoniei la Bucureşti a menţionat la rândul său că, în perioada următoare, Guvernul Japoniei aşteaptă o scrisoare din partea Guvernului României cu privire la soluţiile avute în vedere pentru continuarea proiectului.

Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat în iulie că această investiţie este una "uriaşă" şi nu este justificată de traficul existent, urmând să propună în loc un proiect suprateran mai ieftin.

Întrebat în luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea că acest tronson se află în stadiul de proiectare, fiind vizată atragerea de fonduri europene pentru finanţarea lucrărilor.

Administratorul reţelei de metrou a lansat în mai 2012 anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia Magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.

Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici