Produsele tradiţionale din târgurile turistice, sub lupa ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protectia Consumatorului (ANPC) va consilia şi va controla operatorii economici din târgurile de sărbători în perioada 9-24 decembrie, verificând dacă au atestat din partea Ministerului Agriculturii şi dacă produsele sunt într-adevăr tradiţionale.

350 afişări
Imaginea articolului Produsele tradiţionale din târgurile turistice, sub lupa ANPC

Produsele tradiţionale din târgurile turistice, sub lupa ANPC

"In scopul prevenirii si combaterii practicilor care dăunează vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor si asigurarii dreptului consumatorilor de a fi informati, in perioada 9-24 decembrie 2019, Comisariatele Regionale pentru Protectia Consumatorilor vor desfasura activitati de consiliere a operatorilor economici, de informare si educare a consumatorilor, precum si actiuni de supraveghere si control in Targurile de Craciun", a declarat Mihaela Irina Ionescu, preşedinte interimar al ANPC, într-un comunicat de presă.

Paul Anghel, directorul ANPC a explicat pentru MEDIAFAX ce condiţii trebuie să îndeplinească produsele pentru a fi considerate tradiţionale de către inspectorii autorităţii.

"Produs tradiţional este cel care are un atestat de produs tradiţional dat de către Ministerul Agriculturii care a trecut prin nişte proceduri, în urma cărora să rezulte că produsul este fabricat fie după metodă tradiţională, fie cu ingrediente tradiţionale, fie în anumite zone cu tradiţie pentru aşa ceva. Sunt foarte multe produse industrializate cărora li se taie etichetele şi se vând în spaţii amenajate ca şi când ar proveni dintr-o gospodărie mică. Dar produsele respective au aditivi şi toate celelalte membrane artificiale şi aşa mai departe pe care bunica mea sau bunica dumneavoastră sau părinţii, dacă făceau anumiţi cârnaţi de casă, nu foloseau membrana artificială, nu foloseau aditivi, nu foloseau carmin. Foloseau boia, foloseau alte lucruri care erau naturale la vremea respectivă", a spus Paul Anghel.

Directorul ANPC a adăugat că produsele pot fi tradiţionale integral, realizate după reţetă tradiţională sau cu ingrediente tradiţionale.

"Ori ingredientele ori produsele să respecte stilul tradiţional sau să aibă metoda tradiţională. Dar peste toate acestea trebuie să fie acreditate după normele, punctajul, după auditul făcut de Ministerul Agriculturii. Ca să fie produs tradiţional trebuie să fie în baza unor scheme de calitate şi fişe tehnice de produs. Dacă spune că e reţetă tradiţională, trebuie să respecte reţeta tradiţională, dacă e produs tradiţional trebuie să respecte produsul tradiţional, dacă spune că e reţetă consacrată, reţeta trebuie să fie înregistrată la Ministerul Agriculturii, sunt mai multe sintagme. Dar în orice caz, un produs industrial nu este produs tradiţional. Cârnaţii de serie, salamul de serie nu poate să fie tradiţional", a spus acesta.

În cursul zilei de joi, 200 de operatori economici au fost consiliaţi cu privire la modul in care trebuie să îşi desfăşoare activitatea de comercializare de bunuri si prestări de servicii, conform legii, astfel încât consumatorii sa se bucure de atmosfera sărbătorilor de iarna în condiţii de siguranţă.

Actiunea se va extinde la toate târgurile de Crăciun din ţară, acţiune premergatoare controalelor ce urmeaza a avea loc. „ Atragem atenţia asupra faptului că sintagma „produs traditional” poate fi utilizată în situaţia în care produsele sunt atestate ca şi produse tradiţionale, conform prevederilor legale. Totodata operatorii economici trebuie sa acorde atenţie sporită modului de transport, depozitare şi manipulare a produselor comercializate astfel încat produsele să nu fie supuse unor diferenţe termice care ar putea conduce la alterarea acestora. In cazul produselor comercializate vrac, important este sa fie menţionat preţul per cantitate respectiv 100 de grade produs, iar daca pretul este per bucată, bucaţile să aibă acelaşi gramaj”, a mai spus Mihaela Irina Ionescu, în comunicat.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici