Publicitate pe internet: grupul AOL va cumpăra platforma Adap.tv pentru 405 milioane de dolari

Grupul american de media AOL a anunţat că va cumpăra, pentru o sumă de 405 milioane de dolari, Adap.tv, o companie specializată în publicitatea video pe internet.

128 afișări
Imaginea articolului Publicitate pe internet: grupul AOL va cumpăra platforma Adap.tv pentru 405 milioane de dolari

Publicitate pe internet: grupul AOL a cumpărat platforma Adap.tv pentru 405 milioane de dolari (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Compania americană de servicii de internet AOL va plăti 405 milioane de dolari (322 de milioane de dolari în numerar şi 83 de milioane de dolari în acţiuni), pentru platforma Adap.tv. Tranzacţia va fi finalizată până la sfârşitul lunii august - începutul lui septembrie.

Aceasta este prima achiziţie pentru AOL în ultimii doi ani şi cea mai importantă după ce şi-a separat operaţiunile de grupul de media Time Warner, la sfârşitul anului 2009.

De asemenea, aceasta este cea mai importantă achiziţie făcută de AOL după cumpărarea site-ului american de informaţii Huffington Post, în 2011, pentru o sumă de 315 milioane de dolari, potrivit bloomberg.com.

Având sediul în California, Adap.tv este, potrivit oficialilor AOL, una din platformele de publicitate online cu cea mai mare creştere. Cifra de afaceri a platformei s-a dublat în ultimii trei ani. Numai în 2012, platforma Adap.tv a promovat peste 26.000 de campanii pe 9.500 de site-uri.

Această achiziţie vizează "business-ul TV", a declarat Tim Armstrong, Chief Executive Officer al AOL. El a vorbit şi despre două tendinţe ale media: livrarea de conţinut pe internet de către televiziunile tradiţionale şi dezvoltarea de mecanisme automatizate de plasare a publicităţii pe internet.

Publicitatea video pe internet continuă să fie o mică parte din investiţiile în publicitatea digitală, fiind estimată la 2,89 miliarde de dolari în 2012, pe piaţa americană. Însă investiţiile în publicitatea video pe internet vor creşte cu 41,4%, până la 4,09 miliarde de dolari, în acest an, în SUA, potrivit companiei de cercetare eMarketer. Aceste investiţii ar urma să depăşească 10 miliarde de dolari în 2016, potrivit unui alt studiu.

De când a preluat conducerea AOL în 2009, Tim Armstrong s-a concentrat pe dezvoltarea acestui grup ca o companie de media şi divertisment dependentă de publicitate.

Veniturile AOL au crescut în trimestrul al doilea din acest an cu 2%, până la 541,3 milioane de dolari, depăşind estimările analiştilor, potrivit Reuters.

AOL Inc. este o companie americană furnizoare de servicii globale de internet, cu sediul central în New York. AOL dezvoltă şi investeşte în branduri pe internet.

AOL nu va fi singura companie care va profita de creşterea pieţei de publicitate video pe internet. Compania Google este la rândul său bine plasată pe această piaţă a publicităţii video pe internet, datorită site-ului de partajare de fişiere video YouTube.

De asemenea, Facebook Inc. plănuieşte să introducă spoturile publicitare similare celor difuzate de televiziuni, o strategie care ar urma să aducă reţelei de socializare venituri de aproximativ 2,5 milioane de dolari pe zi, potrivit unor surse apropiate companiei, citate recent de bloomberg.com. Acest sistem ar putea fi implementat până la sfârşit acestui an, mai întâi pentru utilizatorii americani ai reţelei de socializare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici