- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (03.12.2018, 18:41)
- Alina Botezatu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Regulamentul UE privind geolocarea se aplică de luni. Ce schimbări aduce pentru clienţii magazinelor online
Regulamentul Uniunii Europene (UE) privind geoblocarea a intrat în vigoare începând de luni, 3 decembrie, conform unui comunicat de presă al Comisiei Europene (CE), în care se subliniază că astfel geoblocare nejustificată în comerţul online din UE va dispărea.
5499 afișări
Regulamentul UE privind geolocarea se aplică de luni. Ce presupune acesta
„Acest regulament va ridica restricţiile şi va facilita comerţul electronic în beneficiul consumatorilor şi companiilor prin normalizarea accesului la preţuri, vânzări şi condiţii de plată. Consumatorii online nu vor mai fi discriminaţi pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă”, se subliniază în comunicatul de presă al CE.
Aproape 40% din consumatorii din UE au încredere, atunci când achiziţionează bunuri sau servicii prin internet de la vânzători situaţi într-o altă ţară a UE (Eurobarometru 397, 2015), în timp ce numai 19% din consumatori efectuează efectiv achiziţii online dintr-o altă ţară, mai arată datele din 2015).
ULTIMELE ȘTIRI
-
FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
„Noile norme ale UE privind comerţul electronic vizează exploatarea acestei potenţiale cereri transfrontaliere semnificative şi crearea de noi oportunităţi pentru companii. Astfel, vor fi eliminate obstacolele nejustificate precum redirecţionarea către site-ul din ţara consumatorului sau cerinţa de a plăti cu un card de debit sau de credit dintr-o anumită ţară. Drept urmare, se va pune capăt discriminării online pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă. Nu doar consumatorii vor avea de câştigat, ci şi companiile, printre beneficiile lor putând fi enumerate: asigurarea unui acces mai bun la produsele şi serviciile oferite online; crearea unui nivel sporit de certitudine pentru companii şi mai ales consolidarea încrederii consumatorilor; reducerea costurilor de tranzacţionare şi sarcina administrativă. Ridicarea acestor restricţii marchează un pas important pentru consolidarea Pieţei Unice Digitale.
Geoblocarea (geoblocking) este o practică discriminatorie care împiedică accesarea unui magazin online găzduit într-un stat membru de către cetăţenii unui alt stat membru, în esenţă îngrădind accesul la anumite servicii sau produse, conform CE.
„Această practică este posibilă prin blocarea accesului la website-uri, refuzarea livrării sau aplicarea unor preţuri diferenţiate în funcţie de naţionalitate, ţară de reşedinţă sau locaţia consumatorului. Sectoarele cele mai afectate sunt electronice, electrocasnice şi hardware”, explică reprezentanţii Comisiei.
Iniţiativa face parte din Strategia pentru Piaţa Unică Digitală, venind în completarea altor iniţiative: eliminarea taxelor de roaming şi acordul privind accesarea serviciilor de conţinut online la nivel transfrontalier.
„Împreună cu eliminarea tarifelor de roaming şi posibilitatea ca oamenii să acceseze de oriunde din UE conţinutul online la care sunt abonaţi (portabilitatea serviciilor de conţinut online), aceasta este una dintre iniţiativele importante care transformă piaţa unică digitală într-o realitate şi creează noi drepturi digitale pentru toţi europenii”, concluzionează reprezentanţii CE.
Citește pe alephnews.ro: Procesul fraților Tate pentru trafic de persoane poate începe, a decis Tribunalul București
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ce a pățit o româncă, după ce a cumpărat o caserolă cu aripioare de pui dintr-un supermarket Lidl din Cluj. Ce era înauntru, de fapt
CANCAN.RO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe