Renault şi Nissan vor fuziona operaţiunile de producţie şi dezvoltare, vizând economii

Renault şi Nissan, parteneri de alianţă din 1999, vor fuziona operaţiunile de producţie şi cercetare/dezvoltare, pentru a realiza economii estimate la peste 400 miliarde yeni (3,8 miliarde de dolari) pe an, potrivit ziarului japonez Nikkei.

259 afișări
Imaginea articolului Renault şi Nissan vor fuziona operaţiunile de producţie şi dezvoltare, vizând economii

Carlos Ghosn, CEO Renault şi Nissan (Imagine: Arhiva Mediafax Foto / AFP)

Ca prim pas, alianţa Renault-Nissan va desemna un manager care se va ocupa începând din luna aprilie operaţiunile de producţie ale ambelor companii, potrivit Nikkei, preluat de Reuters.

Ulterior, companiile va urma o strategie similară în privinţa diviziilor de cercetare şi dezvoltare.

În final, Renault şi Nissan vor putea produce automobile cu aceleaşi piese, în aceleaşi fabrici, notează Nikkei.

În prima etapă, noua structură va fi implementată începând de anul viitor la fabrica pe care cele două companii o deţin în joint venture în India. Strategia va fi extinsă în peste 10 ţări până în 2020, notează publicaţia japoneză.

Renault şi Nissan deţin aproape 50 de fabrici în întreaga lume. Grupul vrea să integreze şi producătorul rus AvtoVAZ, în prezent companie afiliată celor două concerne, potrivit Nikkei.

Alianţa Renault-Nissan a anunţat anterior că a înregistrat în 2012 economii de 2,7 miliarde euro datorită parteneriatului, în urcare de la 1,75 miliarde euro în 2011.

Renault deţine în România producătorul de automobile Dacia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici