Renault vrea să folosească piese low cost

Renault nu va introduce pe piaţa europeană automobilul low cost care va fi produs în colaborare cu Nissan şi compania indiană Bajaj, dar ar putea folosi componente ale acestuia la modelele mai scumpe, a declarat Jean-Louis Ricaud, vicepreşedinte al grupului francez.

35 afișări
Imaginea articolului Renault vrea să folosească piese low cost

Renault vrea să folosească piese low cost

Grupul francez intenţionează să înveţe cât mai multe din producerea automobilului ultra low cost, a afirmat Ricaud, vicepreşedintele pentru inginerie şi calitate al Renault.

"Nu vom aduce maşina în Europa, dar putem folosi componente produse pentru aceasta la alte modele", a spus Ricaud într-un interviu.

Producătorul indian de motociclete Bajaj, cu sediul în Pune, dezvoltă în prezent, în colaborare cu Renault şi Nissan, o maşină care va fi comercializată la preţul de 2.500 de dolari şi care va concura cu modelul Nano proiectat de compania Tata.

Ricaud a spus că maşina low cost va atinge o viteză de maxim 80 de kilometri pe oră, iar unele componente ar putea fi utilizate la alte modele, pentru a reduce costurile.

Modelul Logan a permis Renault să acumuleze experienţă în producerea unui vehicul la mai multe fabrici din întreaga lume, folosind, uneori, furnizori diferiţi.

Renault şi Nissan colaborează în prezent la trei proiecte, la Chennai şi Pune, în India, şi la Casablanca, în Maroc. Cei doi producători intensifică schimbul de tehnologie, evitând în acelaşi timp suprapunerile.

Nissan participă la alianţă cu motoare V6, în timp ce Renault are mai multă experienţă în domeniul motoarelor diesel.

Renault a dezvoltat un nou tip de tracţiune 4X4, disponibil la modelul Laguna, iar Nissan a colaborat cu compania NEC la producerea de baterii pentru vehicule propulsate electric.

"Avem mai multe proiecte mixte cu Nissan şi anticipăm noi schimburi în domeniul tehnologiei cu partenerul japonez", a arătat Ricaud.

Renault are o participaţie de 44% la Nissan, iar cele două companii au acelaşi director general, Carlos Ghosn.

Ricaud a spus că alianţa a rezolvat problemele tehnice legate de bateriile cu litiu, astfel încât vehiculele electrice care vor fi lansate pe piaţa din Israel în 2011 vor avea o autonomie de 100-150 de kilometri.

Şi grupul german Daimler colaborează cu furnizorul de componente auto Continental la producerea unui vehicul electric, în timp ce alţi producători au proiecte similare, precum General Motors, care a aprobat, marţi, finanţarea producţiei modelului Chevy Volt.

Ricaud a mai apreciat că majorarea preţurilor materiilor prime va conduce, probabil, la modificarea mixului de materiale care intră în componenţa unui automobil, respectiv metale, plastic şi textile.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici