- Home
- Economic
- (10.04.2017, 10:06)
- Mihaela Pascari
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Resurse umane: Ce caută tânăra generaţie la un job. „Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi pleacă tot din cauza lor"
Pentru angajaţii care fac parte din tânăra generaţie, o atmosferă de muncă relaxată, relaţia satisfăcătoare cu colegii şi şeful, posibilitatea de avansare cât mai rapidă, dar şi de a experimenta tehnologii cât mai noi contează mai mult decât pachetul salarial atunci când sunt puşi în faţa deciziei de a-şi schimba locul de muncă sau de a rămâne la cel actual.
910 afișări
Resurse umane: Ce caută tânăra generaţie la un job. „Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi pleacă tot din cauza lor" (Imagine: Shutterstock/ Arhiva Mediafax Foto)
„Noile generaţii sunt motivate de inovaţie, de libertatea de a acţiona, de etică şi corectitudine, de flexibilitate, de existenţa unui mediu colaborativ, deschis şi interactiv. Mediul de lucru, colegii, relaţia cu şeful direct, climatul, compania în general şi brandul său, rămân în continuare factorii cu cel mai mare impact în motivaţie şi apoi, pe locurile codaşe vin banii“, a spus Sorin Faur, HR coordinator al firmei de audit şi consultanţă fiscală BDO pentru regiunea Europa de Est şi Balcani.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
POLITICO: Potenţialii candidaţi pentru şefia Comisiei Europene, dacă von der Leyen nu ar câştiga un nou mandat / Klaus Iohannis se află pe listă
-
Belarus afirmă că s-a încercat un atac cu drone asupra capitalei Minsk din Lituania. Lukaşenko susţine că opoziţia încercă să cucerească un district şi să ceară NATO să desfăşoare trupe
-
Rusia ameninţă că Polonia va fi ţinta unui atac rusesc dacă NATO ar desfăşura arme nucleare pe teritoriul polonez
În opinia sa, tânăra generaţie poate fi caracterizată ca o generaţie comunicativă, care se manifestă, este activă pe reţelele de socializare. Astfel, orice job care nu le satisface aceste nevoi este nepotrivit pentru ei.
„Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi pleacă tot din cauza lor. De foarte multe ori comunicarea cu managerul direct este dificitară sau chiar nu există compatibilitatea între cei doi. Alt motiv care stă în spatele unei schimbări de job ar putea avea legătură cu faptul că tinerii se plictisesc uşor având nevoie mai mare de varietate şi dacă nu au mereu stimulare, oameni în jur şi oportunităţi noi pleacă mai repede dintr-o poziţie“, a spus Marius Barbu, business development manager în cadrul firmei de consultanţă în resurse umane Hart Consulting.
Astfel, calitatea experienţei de care au parte tinerii la un job este un factor important în retenţia lor într-o organizaţie. De asemenea, ei sunt nemulţumiţi de birocraţie, de control şi supervizare, de autoritarism, de individualism şi de rigiditate.
„Principala nemulţumire pe care am avut-o de la ultimul job a fost mediul de lucru destul de agitat. Îmi doresc de la un job, flexibilitate şi posibilitatea de a lua contact cu diferiţi oameni pentru a nu interveni monotonia, de asemenea echipa din care fac parte să fie una tânără, cu dorinţa de afirmare“, a spus Florin, 22 de ani, care a părăsit recent poziţia de agent în vânzări dintr-o companie locală. El s-a mutat pe o poziţie similară într-o altă organizaţie, respectiv în mediul bancar.
Pe de altă parte, deşi specialiştii în resurse umane spun că nivelul salarial nu reprezintă un factor reprezentativ la un loc de muncă, unii tineri i-au în considerare destul de mult acest aspect.
„Pentru ultimul job pe perioadă nedeterminată, principala nemulţumire a fost salariul scăzut, urmată de lipsa condiţiilor propice de muncă şi de relaţia ineficientă dintre şef şi angajat. Totuşi, salariu era principala nemulţumire, consider că nu era în concordanţă cu munca depusă. Nu cred că aş rămâne într-o organizaţie pentru o funcţie, ci mai degrabă m-ar motiva lucrurile pe care le învăţ, oamenii din jurul meu şi nu în ultimul rând un salariu motivant“, a precizat Valentina, 24 de ani, care de asemenea a avut o experienţă de scurtă durată într-o companie locală.
În ceea ce priveşte perioada medie în care un tânăr rămâne la un loc de muncă, aceasta urcă totuşi la 3-4 ani, iar joburile preferate de reprezentanţii acestei generaţii sunt în IT, comunicare, marketing, gamming, call-center sau automotive, explică Faur.
Citeşte şi: Europa, din nou în vogă în lumea investitorilor
Citeşte şi: Guvernatorul Mugur Isărescu: În Bucureşti-Ilfov, PIB/ locuitor a depăşit media UE, ajungând la nivelul zonei Berlinului
Citeşte şi: Adrian Vasilescu, Consultant de Strategie la BNR: Discursul despre impozitarea multinaţionalelor este unul populist
Citeşte şi: A obţinut primul job după 52 de interviuri nereuşite, iar după câţiva ani firma sa a ajuns să se ocupe de design-ul interior al Apple, Facebook şi Airbnb
Citeşte şi: Gospodarii şi agricultorii care dau foc miriştilor riscă amenzi de 3.000 până la 50.000 de lei
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul dat de oamenii de știință: Peste jumătate din populația lumii s-ar putea îmbolnăvi de boli transmise de țânțari
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Umilită din cauza listei de cumpărături! Ce a pățit Lili din Iași, după ce a luat coniac și bere de la magazinul din apropierea casei
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe