Rethink România: "Uşor peste o treime dintre români au recomanda România unor prieteni"

Rethink România: Uşor peste o treime dintre români au recomanda România unor prieteni sau colegi ca ţară în care să locuiască, în timp ce un sfert sunt neutri şi 40% rezervaţi.

148 afișări
Imaginea articolului Rethink România: "Uşor peste o treime dintre români au recomanda România unor prieteni"

Rethink România: "Uşor peste o treime dintre români au recomanda România unor prieteni"

“Dacă România ar fi un furnizor de servicii, experienţa utilizatorului ar indica mai degrabă un scor slab, 36% fiind promotori şi 40% rezervaţi. Rezervaţii nu expun neapărat proactiv părerea lor negativă celorlalţi, dar, dacă sunt întrebaţi sau cuprinşi într-o discuţie despre România, pot expune nemulţumirea lor şi către ceilalţi. În mod similar, promotorii nu vorbesc proactiv sau recurent despre susţinerea României, dar ei pot fi o bună sursă de promovare, dacă vocea lor ar fi potenţată”, a precizat Manuela Mancaş, membru Rethink şi fondator AHA Moments, scrie ZF.

Sondajul a urmărit mai multe arii de interes, precum mentalitatea individuală şi colectivă, mândria naţională, simţul de apartenenţă, calitatea vieţii, valorile, educaţia, intenţia de emigrare şi de revenire în ţară a celor emigraţi, dorinţa de a avea copii sau barierele percepute în acest sens.

Potrivit datelor colectate, calitatea percepută a vieţii are o strânsă legătură cu gradul de recomandare a României. Astfel, 72% dintre cei care ar recomanda România sunt de părere că duc o viaţă bună sau foarte bună, faţă de o medie de 60% în populaţia generală sau faţă de 46% în rândul celor rezervaţi în a promova România în faţa altora.

Pentru promotori, nivelul de siguranţă şi perspectivele bune pentru a creşte un copil sunt pilonii cei mai solizi ai României ca ţară în care să trăiasca. Punctele nevralgice rămân aceleaşi: mediu, educaţie şi şansele în antreprenoriat.

Promotorii au opinii mai ferme despre emigrare decât populaţia generală, 74% dintre ei spunând cert că nu îşi doresc să emigreze. Totuşi, 6% dintre ei spun că ar putea emigra în 2022, cu menţiunea că majoritatea (79%) dintre ei îşi doresc să revină în ţară după o experienţă de studii/ de muncă în altă ţară.

În acelaşi timp, produsele şi serviciile fabricate în România se bucură de un Net Promoter Score bun de recomandare, mai mare decât România ca ţară.

“Promotorii României pot avea un impact disproporţionat asupra economiei datorită faptului că sunt promotori activi ai produselor şi serviciilor fabricate în România. Îmbunătăţind calitatea vieţii în România, creştem şi puterea economiei, accelerând astfel un cerc virtuos”, a declarat Dragoş Anastasiu, Preşedinte Rethink România.

Studiul a fost desfăşurat pe un număr de 1017 cetăţeni români, aparţinând segmentului de români 16-65 ani, utilizatori de internet.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici