Românii cheltuiesc mai mult decât bulgarii pe bunuri de larg consum - studiu GfK

Cheltuielile private de bunuri de larg consum au crescut cu 12% în primele şase luni ale acestui an, în România, ritm superior celui din ţările vecine, dezvoltarea comerţului modern contribuind semnificativ la această evoluţie, potrivit unui studiu al institutului de cercetări de piaţă GfK.

3 afișări
Imaginea articolului Românii cheltuiesc mai mult decât bulgarii pe bunuri de larg consum - studiu GfK

Românii cheltuiesc mai mult decât bulgarii pe bunuri de larg consum - studiu GfK

"În timp ce ratele trimestriale de creştere la bulgari se ridică la 4%, în medie, în România apetitul pentru consum a condus la creşteri de 12% în moneda naţională în primele şase luni ale anului 2007.
Dezvoltarea comerţului modern a contribuit semnificativ la trendul ascendent al consumului, el atingând pragul de 37% în 2007, faţă de 32% în 2006, în timp ce la vecinii noştri ajunsese, anul trecut, la 23%", se mai arată în studiul citat.

Un aport semnificativ în dezvoltarea comerţului modern în România l-a avut expansiunea hipermarketurilor, precum şi cea a magazinelor de tip discount, care au ajuns la cote de piaţă de 13%, respectiv 5%.

"În ciuda dezvoltării mai puternice a comerţului modern, continuăm să plătim preţuri semnificativ mai mari pe produse de larg consum, decât o fac bulgarii", informează studiul GFK.

În ceea ce priveşte nivelul preţurilor la principalele categorii de FMCG (Fast Moving Consumer Goods - Bunuri de larg consum - n.r.), acestea au fost anul trecut, în medie, cu 40% mai mari în România decât în Bulgaria, pentru coşul de produse analizat, iar diferenţele nu par să se reducă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici